جمعه، 31 فروردین 1403

مشکلات اقتصادی مردم ربطی به جامعه پزشکی ندارد/حملات ناجوانمردانه به این قشر گره گشای معضلات نیست

مشکلات اقتصادی مردم ربطی به جامعه پزشکی ندارد/حملات ناجوانمردانه به این قشر گره گشای معضلات نیست
عضو شورای عالی نظام پزشکی با گلایه از این که در سطح کشور شاهد اطلاع رسانی به مردم مبنی بر گزارش به مراجع ذیربط در صورت عدم وجود دستگاه کارت‌خوان در مطب ها هستیم؛ گفت: سوداگران عرصه سلامت با حمله ناجوانمردانه به جامعه پزشکی سعی در پاک کردن صورت مساله و ربط دادن مشکلات اقتصادی مردم به این قشر فرهیخته دارند.

دکتر بهنام عباسیان در گفت وگو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به جانفشانی‌های جامعه پزشکی در دوران کرونا اظهار کرد: هنوز چند صباحی از نثار خون مدافعان سلامت برای ارائه خدمت به مردم در دوران شیوع کرونا نگذشته است که سوداگران عرصه سلامت با حمله ناجوانمردانه به جامعه پزشکی سعی در پاک کردن صورت مساله و ربط دادن مشکلات اقتصادی مردم به این قشر فرهیخته دارند در حالی که تن رنجور و خسته همکاران نیاز به التیام دارد.

وی افزود: جای بسی تامل است که چرا سازمان امورمالیاتی به سایر صنوفی که از کارت‌خوان استفاده نمی کنند و فرار مالیاتی نیز دارند هیچ توجهی ندارد در حالی که طبق آمار ارائه شده تنها یک درصد جامعه پزشکی از دستگاه کارت‌خوان استفاده نمی کنند.

وی با اشاره به بی انگیزگی جامعه پزشکی و رشد روز افزون این قشر برای مهاجرت به سایر کشورها برای داشتن یک زندگی بهتر اذعان کرد: تبلیغات در سطح کشور با این مضمون که اگر به مطب پزشکی مراجعه نموده و فاقد کارت‌خوان بود به سازمان امور مالیاتی اطلاع رسانی شود ، جایگاه و شأن جامعه پزشکی را زیر سوال برده است .

عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که حرمت امامزاده را باید متولی نگه دارد؛  خاطرنشان کرد: سکوت وزارت بهداشت جای سوال دارد در حالی که سازمان نظام پزشکی خانه تمام مسئولینی است که در این وزارت‌خانه مشغول به کار هستند و نباید بی تفاوت نسبت به هجمه های وارده علیه جامعه خدوم پزشکی بود.

عباسیان یاد آور شد: پزشکان نیز مانند سایر مردم با مشکلات اقتصادی متعددی دست و پنجه نرم می کنند و نباید سیاست‌گذاران با بیان عباراتی مانند فرار مالیاتی پزشکان و عدم نصب کارت‌خوان در مطب ها به پاک کردن صورت مساله پرداخته و معضلات اقتصادی موجود را به پزشکان ربط دهند.

انتهای پیام

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.