چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

مصوبات بیست و نهمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی اعلام شد

مصوبات بیست و نهمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی اعلام شد
بیست و نهمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی در دوره هشتم روز پنج‌شنبه مورخ 1402/2/7به صورت حضوری برگزار و مصوبات آن اعلام شد.

مصوبات بیست و نهمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی که روز پنج شنبه مورخ 1402/2/7 برگزار شد به شرح ذیل است:

 

مصوبه (1)

رئیس کل مکلف است در اسرع وقت گزارش وضعیت دیتای اعضای سازمان را جهت طرح در شورای عالی به دبیرخانه شورای عالی ارائه نماید.

مصوبه (2)

رئیس کل مکلف است در اسرع وقت گزارش تخلفات کشف شده در صدور پروانه ها را به طور مشروح و با شفاف سازی تک تک مصادیق جهت طرح در شورای عالی به دبیرخانه شورای عالی ارائه نماید.

مصوبه (3)

با عنایت به دستورجلسه مورخ 07/02/1402 مبنی بر بررسی علت ثبت پسا دکترای لنفولوژی بعنوان مقطع در پورتال سازمان ، مقرر گردید رئیس کل ظرف حداکثر یک ماه مورد فوق و موارد مشابه ، همراه با لیست کلیه عناوین مندرج در پورتال سازمان بعنوان مقاطع و دوره های تحصیلی را جهت طرح در کمیسیون تخصصی مشورتی نظارت ماده 15 با حضور کلیه اعضای داوطلب شورای عالی ، معاون آموزشی وزارت بهداشت و یا نماینده تام الاختیار ایشان و سایرمسئولین ذیربط آموزشی وزارت بهداشت و معاون محترم فنی و نظارت به دبیرخانه شورای عالی ارسال و کمیسیون نتیجه ارزیابی را جهت طرح در شورای عالی به دبیرخانه شورا ارسال نمایند.

 

* مصوبه (4)

با توجه به مکاتبه ای با امضای 17 نفر از اعضای محترم شورای عالی ، با اکثریت آراء مصوب گردید جلسه شورای عالی درروزهای پنج شنبه و جمعه مورخ 28 و 29 اردیبهشت ماه  در شهر مقدس مشهد برگزار گردد.

مصوبه (5)

شورای عالی نظام پزشکی ضمن ناعادلانه دانستن تعرفه های تشخیصی و درمانی سال 1402 و با درخواست لحاظ نمودن قیمت واقعی خدمات مطابق نص صریح قانون، جدول اعلامی قیمت تمام شده خدمات درسال 1401 و با افزایش مطابق با درصد تورم منتهی به سال 1401 (اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ) مورد تاکید قرارمی دهد و خواستار تجدید نظر جدی در تعرفه های اعلامی از سوی شورای عالی بیمه سلامت و هیات محترم وزیران می باشد .

سازمان نظام پزشکی نیز مکلف است با توجه به نوسانات شدید قیمتها ، اصلاح تعرفه ها را در طول سال و همزمان پیگیری حقوقی و قضایی تخلفات دستگاههای ذیربط را در فرایند تعیین و ابلاغ تعرفه ها و همچنین حذف هشتک از تعرفه تمام گروههای پزشکی و اصلاح تعرفه دارویی را به جد پیگیری نماید.(جدول پیوست تعیین قیمت تمام شده خدمات در سال 1401)

 

 

*از آنجاییکه بر اساس آئین نامه رسمیت جلسات منوط به حضور حد نصاب مقرر می باشد، لذا به منظور بررسی امکان حضور اعضای محترم در تاریخ فوق در شهر مشهد با ایشان تماس حاصل گردید. با عنایت به آنکه امکان حضور حد نصاب لازم میسر نمی باشد ، لذا جلسه فوق در تهران برگزار و در خصوص برگزاری جلسات آتی در سایر استان ها متعاقباً بررسی و امکان سنجی خواهد گردید.

مصوبه (6)

در خصوص تعرفه خدمات دارویی پیشنهاد مبنای محاسبه بر اساس تعرفه سال 1401 و ضریب ریالی جزء حرفه ای و جزء فنی هشتک دار مصوب شورای عالی بیمه به استناد فایل بودجه سال 1402 مصوب مجلس شورای اسلامی مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد ریاست کل سازمان موضوع افزایش تعرفه داروسازی 1402 را در اسرع وقت پیگیری نمایند.

مصوبه (7)

موضوع بررسی پزشک خانواده، سابقه اجرایی پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران و مشکلات پزشکان خانواده و مراقبین سلامت در طول یک دهه مطرح گردید و با اعتراض به موضع اعلامی وزارت بهداشت بر اجرای کشوری طرح سلامت خانواده ، ساختار مراقبین سلامت و FFS ، پیشنهاد مکتوب کمیسیون تخصصی مشورتی پزشک خانواده شورای عالی مورد تائیداعضای شورای عالی قرار گرفت و همچنین پیشنهاد حضور نماینده مامایی شورای عالی در ستاد اجرایی پزشک خانواده کشوری جهت ارائه مطالبات این گروه و تاکید بر قرارداد با ماماها به عنوان شخصیت حقوقی مستقل و با پذیرش شرح وظایف مشخص مورد تاکید قرار گرفت.

مصوبه (8)

مکاتبه شماره 432/10/100/د مورخ 26/01/1402 رئیس کل محترم سازمان مبنی بر معرفی عضوی از اعضای محترم شورای عالی جهت حضور در کمیته نیروی انسانی سازمان مطرح و آقای دکتر جباری به عنوان نماینده شورای عالی در این کمیته انتخاب گردیدند.

 

نکته قابل توجه :

انتهای پیام

 

 

 

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.