جمعه، 31 فروردین 1403

چرا لابراتوارهای دندان‌پزشکی باید 54 درصد افزایش تعرفه داشته باشند؟!

چرا لابراتوارهای دندان‌پزشکی باید 54 درصد افزایش تعرفه داشته باشند؟!
عضو شورای عالی نظام پزشکی با گلایه از این که هیچ تناسبی بین تعرفه‌های دندان‌پزشکی و لابراتورهای دندان‌سازی وجود ندارد،گفت: با توجه به نوسانات ارزی، مشکلات اقتصادی و استفاده لابراتوارها  از مواد چینی چه ضرورتی دارد که لابراتوارهای دندان‌سازی 54 درصد افزایش تعرفه داشته باشند؟!

دکتر بهنام عباسیان در گفت وگو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با بیان این که جامعه دندان‌پزشکی از یک سو تحت فشار تعرفه غیرمنصفانه اعلامی از سوی هیات وزیران است که بدون انجام کار کارشناسی تنها 25 درصد افزایش را در حوزه دندان‌پزشکی لحاظ نموده ‌اند؛ اظهار کرد: حوزه دندان‌پزشکی وابسته به مواد مصرفی و تجهیزات است که متاثر از نوسانات ارزی بوده و  شاهد افزایش 500 درصدی هزینه ها در طی سال گذشته بودیم.

وی افزود: تعرفه های اعلام شده از سوی هیات وزیران هیچ تناسبی با هزینه ها نداشته و از سوی دیگر اتحادیه دندان‌سازان نیز تعرفه لابراتوارها را 54 درصد افزایش داده است نوعی لجام گسیختگی در این حوزه را شاهد هستیم و وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت دهان و دندان آحاد مردم باید به این مساله ورود کند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی تصریح کرد: با توجه به نوسانات ارزی، مشکلات اقتصادی و استفاده لابراتوارها از مواد چینی چه ضرورتی دارد که لابراتوارهای دندان‌سازی 54 درصد افزایش تعرفه داشته باشند؟! این موضوع از کجا نشأت می‌گیرد؟

 عباسیان با اظهار تاسف از این که تعرفه‌های دندان‌پزشکی افزایش ناچیزی داشته و بیمه ها نیز خدمات این حوزه را پوشش نمی دهند؛ اذعان کرد: دندان‌پزشکان برای ارائه خدماتی که نیازمند لابراتوار است باید هزینه های سرسام آوری را پرداخت کنند که باید بر تعرفه خدمات خود بیافزایند و این امر خارج از قدرت پرداخت بیماران است.

وی گفت:  با توجه به این که در تامین سلامت دهان و دندان آحاد مردم بیمه ها نقشی ایفا نمی کنند ، سوبسید هزینه های دهان و دندان از جیب مردم و دندان‌پزشکان پرداخت می شود و اگر شاهد روند افزایشی مهاجرت همکاران هستیم به دلیل نبوده انگیزه کافی برای ادامه فعالیت است .

عضو شورای عالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت باید به این مساله ورود نموده و تعیین تعرفه لابراتوارها به انجمن های علمی تخصصی دندانپزشکی سپرده شود  تا با روش علمی، در نظرگرفتن افزایش تعرفه های خدمات دندان‌پزشکی اعلامی از سوی هیات دولت نسبت به تعیین تعرفه عادلانه لابراتوارهای دندان‌سازی اقدام کنند.

انتهای پیام

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.