شنبه، 1 اردیبهشت 1403

عدالت در سلامت، کارایی و کیفیت بخشی در ارائه خدمات ،حاصل تعرفه‌گذاری درست و اصولی است

عدالت در سلامت، کارایی و کیفیت بخشی در ارائه خدمات ،حاصل تعرفه‌گذاری درست و اصولی است
عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که تعرفه‌گذاری درست باعث عدالت در سلامت ، کارایی و کیفیت بخشی در ارائه خدمات تشخیصی و درمانی می‌شود؛گفت: چنان‌چه تعرفه درست و واقعی دیده شود، بر میزان دسترسی و استفاده مناسب از خدمات تاثیرگذار خواهد بود.

دکتر یدالله سهرابی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با گلایه از این که تعرفه‌گذاری نادرست آسیب‌ها و مشکلات زیادی را برای ارائه خدمات پزشکی به وجودمی‌آورد؛ بیان کرد: این امر باعث نارضایتی ذی‌نفعان شده و مشکلات اقتصادی زیادی در حوزه وزارت بهداشت، پزشکان، بیماران و سازمان‌های بیمه‌گر به وجود می‌آوردکه به تبع آن شاهد مشکلات رفتاری و نارضایتی خواهیم بود.

وی با اشاره به این که حوزه سلامت تجهیز محور است،افزود: در واقع باید روش‌های نوین استفاده از تجهیزات و تغییرات ارتقاء یافته برای کیفیت بخشی به خدمات در این حوزه با به روزرسانی انجام شود.

وی با بیان این که باید به روزرسانی سخت افزاری و نرم افزاری در خدمات تشخیصی و درمانی داشته باشیم، ادامه داد: این مهم را همکاران باید با قیمت دلار و یورو که هر روز در حال افزایش است ، تامین کرده و در مقایسه با کشورهای به ظاهر کم‌ برخوردار تعرفه بسیار ناچیزی را دریافت نمایند؛ در واقع هزینه ها یکسان اما تعرفه‌ها اندک و ناچیز است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان این که تعرفه‌گذاری درست باعث عدالت در سلامت ، کارایی و کیفیت بخشی در ارائه خدمات تشخیصی و درمانی می‌شود؛گفت: چنان‌چه تعرفه درست و واقعی دیده شود، بر میزان دسترسی و استفاده مناسب از خدمات تاثیرگذار خواهد بود.

سهرابی خاطرنشان کرد: اگر تعرفه‌گذاری مطلوب و به طور صحیح و اصولی انجام نشود ؛ آثار جبران ناپذیری در ارائه خدمات سلامت داشته که به تبع آن سلامت مردم نیز به مخاطره می افتد.

انتهای پیام

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.