پنجشنبه، 30 فروردین 1403

سردرگمی جامعه پزشکی به دنبال عدم تشکیل کمیته تعرفه های استانی

سردرگمی جامعه پزشکی به دنبال عدم تشکیل کمیته تعرفه های استانی

عضو شورای عالی نظام پزشکی با گلایه از این که هنوز کمیته تعرفه های استانی تشکیل نشده است؛ گفت: علی رغم این که حدود دو هفته از ابلاغ مصوبه هیات دولت در خصوص اجرای تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی سال 1401 گذشته  است؛ اما به دلیل پاره ای از مشکلات منطقه ای هنوز کمیته تعرفه های استانی تشکیل نشده و جامعه پزشکی سرگردان در عدم اجرای مصوبات هیات دولت مانده است.

 

دکتر بهنام عباسیان در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با بیان این که جامعه پزشکی و مراکزدرمانی ارائه کننده خدمات سلامت به مردم هستند؛ تصریح کرد: عدم توجه به تشکیل هر چه سریع تر کمیته تعرفه های استانی؛ مراکز درمانی و پاراکلینیک ها را با مشکل مواجه نموده و امکان ادامه فعالیت با توجه به تورم موجود و این که مراکز پاراکلینیک وابسته به تجهیزات و اقلام مصرفی هستند؛ وجود ندارد.

وی با اشاره به تکانه های ارزی و وابسته بودن بسیاری از مراکز درمانی به تجهیزات پزشکی و به روز بودن دستگاهها افزود: مراکز درمانی بخش خصوصی به دلیل عدم حمایت مالی از سوی دولت با مشکلات بیشتری نسبت به بخش دولتی مواجه هستند و عدم تامین منابع مالی لازم و افزایش سرسام آور قیمت تجهیزات پزشکی؛ اقلام مصرفی، کیت ، هزینه تعمیر و نگهداری دستگاهها و ... گردش اقتصادی مطب ها و مراکز درمانی بخش خصوصی را تحت تاثیر قرار داده به طوری که در معرض تعطیلی قرار دارند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد:  اجرایی شدن هر چه سریع تر تعرفه های مصوب در استان ها برای ارتقای سطح سلامت مردم الزامی است و با توجه به سردرگمی همکاران در مراکز شهرستان ها این سوال مطرح می شود به چه دلیل اجرای مفاد تعرفه هیات دولت با سیاست گذاری های استانی زاویه دارد؟!

عباسیان با اشاره به این که صنعت بیمه در کشور ما ضعیف عمل می کند؛ اظهار کرد: جامعه پزشکی به هیچ عنوان خواستار افزایش پرداخت از جیب مردم نیست و اگر مشکلات اقتصادی گریبانگیر بیمه های پایه شده است در این میان پزشکان باید جبران مافات بیمه ها را کنند؟یا این که فشار مضاعف به مردم وارد شود؟

وی گفت : متاسفانه بیمه های پایه هیچ حرکت موثری در بالابردن سطح پوشش دهی خدمات  سلامت آحاد مردم انجام نداده اند و امید است با تقویت منابع بیمه ای و پوشش بیمه ای گسترده خدمات سلامت، رضایت جامعه پزشکی و بیماران فراهم شده و این دوگروه مقابل یکدیگر قرار نگیرند.

انتهای پیام

 

 

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.