جمعه، 10 فروردین 1403

مگر فیزیوتراپیست ها حق حیات ندارند؟ / عدم حذف هشتگ از تعرفه خدمات فیزیوتراپی تبعیضی آشکار است

مگر فیزیوتراپیست ها حق حیات ندارند؟ / عدم حذف هشتگ از تعرفه خدمات فیزیوتراپی تبعیضی آشکار است
عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به مذاکرات و نامه نگاری های انجام شده و قولی که سازمانهای بیمه گر جهت حذف هشتگ از تعرفه خدمات فیزیوتراپی در کتاب  cpt داده بودند، گفت: ظاهرا" امسال نیز هشتگ که تبعیضی آشکار در موسسات فیزیوتراپی و سایر گروههای هشتگ دار است ، حذف نشده و همکاران ما باید از جیب زن و بچه خود به این سازمانها سوبسید پرداخت نمایند که اصلا" عادلانه نیست.

دکتر فرجود شکوهی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که در آستانه اعلام تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی قرار داریم؛ اظهار کرد:  سازمان های بیمه گر باید به تعهدات خود در قبال مراکز درمانی عمل کنند ؛ بعنوان مثال با وجود بدهی بیش از 9 ماه سازمان تامین اجتماعی به مراکز فیزیوتراپی از سال قبل , مذاکرات و پیگیری‌های  انجام شده ،جلسه با مقامات مسئول سازمان تامین اجتماعی در صحن شورای عالی نظام پزشکی و نیز مکاتبات مکرر انجمن فیزیوتراپی ایران ؛ متاسفانه فقط یک ماه از این مطالبات پرداخت شده  است ، مگر ا فیزیوتراپیست ها حق حیات ندارند؟

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی حتی جریمه دیرکرد پرداخت حق بیمه پرسنل را به روز محاسبه و دریافت می‌کند ولی هنوز با گذشت چندین ماه از عدم پرداخت بدهی های این سازمان حتی سهم  معوق خود به مراکز طرف قرارداد همکاران ما را نپرداخته است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد: متاسفانه بیمه های تکمیلی هم مراکز فیزیوتراپی را ملزم به کسر بیمه پایه از مطالبات نهایی می کنند که این مسئله فشار مضاعفی را از نظر مالی به همکاران ما وارد کرده است .

شکوهی با اشاره به این که  افزایش ۵۷ درصدی هزینه حقوق پرسنل مشمول قانون کار در سال جاری بدون توجه به لزوم تعیین قیمت تمام شده خدمات درمانی، شرایط را بسیار سخت نموده است ، تصریح کرد:  بسیاری از موسسات برای سرپا ماندن به فکر تعدیل نیروهای خود افتاده اند و بسیاری از پزشکان متخصص بخش خصوصی نیز به دلیل عدم عقد قرارداد با بیمه ها ، وقت گیر بودن ثبت نسخ الکترونیک و یا نیاز به یک پرسنل جدیدِ و آشنا به امور بیمه ها، از ثبت الکترونیک نسخ خودداری می کنند و در نتیجه نسخِ اغلب مراکز پاراکلینیک و موسسات ناقص بوده و کم و کسری های زیادی در آن وجود دارد.

وی با بیان  این که طرح ناپخته نسخه نویسی الکترونیک علی رغم تحمیل هزینه‌های ناشی از اجرای این طرح و با وجود همکاری کامل همکاران فیزیوتراپیست ، به دلیل مشکلات عدیده اش در برنامه نویسی و اجرا ، بیشترین لطمات را از نظر مالی به همکاران  وارد کرده است؛ گفت: متاسفانه هیچ گونه امتیازی برای پذیرش نسخ الکترونیک برای همکاران فیزیوتراپیست منظور نشده است. در صورتی که بیشتر خدمات اصلی فیزیوتراپی مانند تمرین درمانی، ماساژ و درمانهای دستی و لیزر تراپی زیر پوشش بیمه های پایه نیستند واین ‌باعث تحمیل هزینه‌های  این خدمات به بیمه شدگان شده است.

 

رئیس کمیسیون منشور حقوق جامعه پزشکی اذعان کرد:  این روزها در فضای مجازی شاهد آگهی هایی هستیم که مراکز فیزیوتراپی جهت فروش تجهیزات خود به دلیل ورشکستگی درج نموده اند که علاوه بر تعرفه ناعادلانه ، یکی از مهمترین عوامل این ورشکستگی و تعطیلی دیرکرد بیمه ها در پرداخت بدهی هایشان است .

**عدم حذف هشتگ از کتاب تعرفه تبعیضی آشکار و ناعادلانه است

شکوهی با اشاره به مذاکرات و نامه نگاری های انجام شده و قولی که سازمانهای بیمه گر جهت حذف هشتگ از تعرفه خدمات فیزیوتراپی در کتاب  cpt داده بودند، گفت: ظاهرا" امسال نیز هشتگ که تبعیضی آشکار در موسسات فیزیوتراپی و سایر گروههای هشتگ دار است ، حذف نشده و همکاران ما باید از جیب زن و بچه خود به این سازمانها سوبسید پرداخت نمایند که اصلا" عادلانه نیست.

**خرید تجهیزات به روز پزشکی و فیزیوتراپی تبدیل به رویا شده است

مشاور رئیس کل سازمان در امور توانبخشی  اظهار کرد: به دلیل افزایش سرسام آور قیمت تجهیزات فیزیوتراپی ، در حال حاضر خرید دستگاههای جدید برای بسیاری از همکاران مانند یک رویا شده است و از سوی دیگر نیز هزینه تعمیر و نگهداری دستگاهها سر به فلک می کشد.

شکوهی خاطرنشان کرد : فشار هزینه‌های جاری مربوط به اداره موسسات فیزیوتراپی اعم از  استهلاک سرمایه و فرسایش تجهیزات، افزایش هزینه‌ حامل های انرژی  و انبوه هزینه‌های مواد مصرفی و اجاره بهای موسسات با توجه به گرانی روزافزون آن ها  , کنترل هزینه‌ها را از توان همکاران خارج نموده  وبسیاری از موسسات فیزیوتراپی در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند .

انتهای پیام

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.