پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403

لزوم ایجاد ساختاری واحد در وزارت بهداشت برای تولیت دندانپزشکی کشور

لزوم ایجاد ساختاری واحد در وزارت بهداشت برای تولیت دندانپزشکی کشور
در جلسه اعضای دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی، مدیران وزارت بهداشت و انجمن علمی دندانپزشکی ایران با رئیس کل سازمان نظام پزشکی بر لزوم ایجاد تغییر و ادغام معاونت ها در وزارت بهداشت برای تشکیل ساختاری واحد به منظور تولیت حوزه دندانپزشکی کشور تاکید شد.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی، نشست هم اندیشی نمایندگان جامعه دندانپزشکی با دکتر محمد رئیس زاده در خصوص بیان مشکلات و معضلات دندانپزشکان ظهر امروز در محل این سازمان برگزار شد.

دکتر مهدی کدخدازاده دبیر شورای تخصصی و آموزشی دندانپزشکی کشور، دکتر قاسم صادقی رئیس اداره امور دندانپزشکی وزارت بهداشت، دکتر محسن شیرازی عضو فرهنگستان علوم پزشکی کشور، دکتر علی تاجرنیا رئیس جامعه دندانپزشکی ایران و دکتر میرحامد خانی مدیر کل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت به همراه اعضای دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی دکتر عباسعلی خادمی ، دکتر بهنام عباسیان و دکتر سید خسرو شمسیان در خصوص اهم مسائل مبتلا به جامعه دندانپزشکی از جمله نبود ساختاری واحد برای تولیت این حوزه در وزارت بهداشت؛ بحث و گفت و گو نمودند.

در ابتدا دکتر عباسیان عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به برخی از مشکلات دندانپزشکان گفت: انگیزه همکاران دندانپزشک بویژه قشر جوان برای فعالیت در این عرصه با افت شدیدی مواجه شده است زیرا قیمت مواد و تجهیزات دندانپزشکی افزایش چشمگیری داشته و بسیاری از دندانپزشکان جوان قدرت تامین وسایل مورد نیاز کارشان را ندارند.

وی افزود: از تمامی مسئولان و سیاستگذاران عرصه سلامت خواستاریم تا جایگاه دندانپزشکان در بدنه وزارت بهداشت دیده شود و با سپردن پست های مدیریتی و اجرایی بخشی از مشکلات این گروه پزشکی حل و فصل شود.

 دکتر عباسعلی خادمی نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی نیز با بیان این که ساختار دندانپزشکی در وزارت بهداشت پراکنده است؛ اظهار کرد باید هماهنگی های لازم انجام شود تا ارائه خدمات دندانزشکی و توزیع نیروی متخصص و عمومی بصورت واحد انجام شود.

وی تصریح کرد:با توجه به تعدد دانشکده های دندانپزشکی و مناسب بودن تعداد دندانپزشک به نسبت جمعیت، نیازی به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو دراین حوزه وجود ندارد.

دکتر شیرازی ، دکتر کدخدازاده، دکتر صادقی ، دکتر خانی و دکتر تاجرنیا نیز بر ضرورت ایجاد یک ساختارمتحد ،متمرکز و تجمیع شده در وزارت بهداشت برای سیاستگذاری کلان در حوزه آموزش ، درمان و بهداشت جامعه در زمینه دهان و دندان اتفاق نظر داشتند و پس از بحث و بررسی های لازم با دکتر رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی مقرر شد تا  کارگروهی این موضوع را بررسی و طرح پیشنهادی خود را در شورای معاونین به وزیر بهداشت ارائه دهند تا  ساختار واحدی در وزارت بهداشت برای تصمیم سازی و تصمیم گیری در حوزه سلامت دهان و دندان تشکیل شود.

انتهای پیام

 

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.