جمعه، 7 اردیبهشت 1403

تعرفه دستوری و غیرکارشناسانه تبعات جبران ناپذیری به دنبال دارد

تعرفه دستوری و غیرکارشناسانه تبعات جبران ناپذیری به دنبال دارد
رئیس شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر این که نادیده گرفتن وضعیت اقتصادی جامعه و همچنین مطالبات بر حق جامعه پزشکی در تعیین تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی سال 1401 مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت؛ گفت: تعیین تعرفه های پزشکی به صورت دستوری و غیرکارشناسی تبعات خاص و جبران ناپذیری به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ،دکتر منصور جعفری نمین در ششمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به مبحث تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی سال 1401 بیان  کرد: جامعه پزشکی انتظارات و مطالباتی از سازمان نظام پزشکی دارند که باید مورد توجه قرار گرفته و در جهت احقاق آن ها تلاش های لازم ا نجام شود.

وی افزود: در تعیین تعرفه های پزشکی باید قیمت تمام شده خدمات لحاظ شده و تورم موجود در جامعه و وضعیت اقتصادی حاکم نیز در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: قطعا تعرفه دستوری و غیرکارشناسانه تبعات خاص خود را به دنبال داشته که به صلاح نظام سلامت کشور نیست.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی با بیان این که دولت باید در بخش سلامت افزایش بودجه لازم را لحاظ کرده و منابع بیمه ای نیز تقویت شود؛ تصریح کرد: با تقویت منابع پایدار بیمه ای  و نیز پرداخت بر اساس تعرفه بخش خصوصی ، بار هزینه های درمانی از دوش مردم برداشته می شود.

نمین در بخش دیگری از سخنان خود به جزء فنی و حرفه ای خدمات پزشکی اشاره و بیان کرد: باید جزء حرفه ای مطابق با افزایش حقوق و دستمزد و جزء فنی تعرفه ها متناسب با تورم بانک مرکزی رشد داشته باشد.

وی یاد آور شد: مبحث تعرفه ها ی خدمات تشخیصی و درمانی بسیار مهم بوده و متولیان باید بدانند تا زمانی که قیمت واقعی و تمام شده خدمات در تعیین تعرفه ها لحاظ نشود مشکلات حوزه پزشکی مرتفع نخواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.