جمعه، 31 فروردین 1403

عدم محاسبه قیمت تمام شده خدمات چالش اصلی تعیین تعرفه ها/ نقش کارشناسی نظام پزشکی نادیده گرفته شده است

عدم محاسبه قیمت تمام شده خدمات چالش اصلی تعیین تعرفه ها/ نقش کارشناسی نظام پزشکی نادیده گرفته شده است

عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که در ایران ضعف علمی و پژوهشی دبیرخانه شورای عالی بیمه و مشخص نبودن هزینه های تمام شده خدمات چالش اصلی در تعیین تعرفه ها است؛ گفت: نقش کارشناسی سازمان نظام پزشکی نیز در این میان نادیده گرفته شده است .

دکتر بهنام عباسیان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که در بحث تعیین تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی همه تبلیغات به سمت و سویی است که پزشکان در مقابل مردم قرار گرفته اند و سبب یک ناهنجاری اجتماعی هستند؛ بیان کرد:

وی افزود: هدف جامعه پزشکی در دو محور ارتقا کیفیت خدمات سلامت آحاد مردم جامعه است و همچنین مردم باید هزینه تمام شده خدمات تشخیصی و درمانی را بدانند.

وی ادامه داد: در تمام جوامع پیشرفته نحوه محاسبه هزینه ها بر اساس پژوهش های علمی ، محاسبه جز فنی و حرفه ای برای تمام خدمات در کتاب ارزش نسبی  و همچنین تعیین هزینه های تمام شده در بخش ویزیت و سرپایی است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر این که نقش کارشناسی سازمان نظام پزشکی در تعیین تعرفه های خدمات تشخیصی  درمانی نادیده گرفته شده است؛ تصریح کرد: در ایران ضعف علمی و پژوهشی دبیرخانه شورای عالی بیمه و مشخص نبودن هزینه های تمام شده خدمات چالش اصلی در تعیین تعرفه ها بوده و تا زمانی که این مهم انجام نشود ؛ با تعرفه های واقعی فاصله زیادی خواهیم داشت.

عباسیان با اشاره به این که نقش سازمان های بیمه گر در پرداخت هزینه ها مهم بوده و اگر به تعهدات خود به درستی عمل کنند؛ میزان پرداخت از جیب بیمار کاهش می یابد؛ خاطرنشان کرد: صنعت بیمه یکی از ارکان نظام سلامت بوده و اگر پرداخت ها بر اساس 70 درصد تعرفه بخش خصوصی باشد ، با افزایش تعرفه ها فشاری به مردم وارد نخواهد شد.

به گفته وی هزینه تجهیزات و ملزومات پزشکی با توجه به تورم موجود و نرخ بالای ارز افزایش چند برابری داشته بطوری که مراکز درمانی قادر به تعویض دستگاههای خود نبوده و در نگهداشت و بروز رسانی این تجهیزات با مشکل روبرو هستند ؛ لذا اگر تعرفه ها رشد منطقی نداشته باشد بسیاری از مطب ها و مراکز درمانی به سمت تعطیلی سوق داده می شوند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی اذعان کرد: امیدوارم متولیان امر با کار کارشناسی و علمی نسبت به تعیین و اعلام تعرفه های سال آینده اقدام کنند بطوری که جامعه پزشکی بتواند با خیال آسوده به ارائه خدمات پرداخته و میزان پرداخت از جیب مردم نیز افزایش نداشته باشد.

وی در پایان با اشاره به این که در دوران 8 سال جنگ تحمیلی جامعه پزشکی دوشادوش مردم از این مرز و بوم دفاع کردند، یاد آور شد: اکنون اگر کسی خواسته و یا ناخواسته بر طبل مهاجرت پزشکان میکوبد باید بداند که ایران سرای تمام آحاد مردم است و پزشکان هم خاک پاک این مرزو بوم هستند.

انتهای پیام

 

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.