پنجشنبه، 9 فروردین 1403

اقدام مهم نظام پزشکی در جهت توزیع عادلانه پزشک در اقصی نقاط کشور

اقدام مهم نظام پزشکی در جهت توزیع عادلانه پزشک در اقصی نقاط کشور
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی از ارائه پیشنهاد صدور دو پروانه مطب برای دو نوبت مختلف کاری در حوزه یک نظام پزشکی به منظور توزیع عادلانه تر پزشک در اقصی نقاط کشور به شورای عالی نظام پزشکی خبر داد.

دکترعلی سالاریان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به نگرانی های بزرگان کشور در خصوص توزیع مناسب پزشک و همچنین پیشنهاد و مطالبه پزشکان جهت توزیع عادلانه تر منابع انسانی جامعه پزشکی در اقصی نقاط کشور بیان کرد : معاونت فنی و نظارت سازمان پیشنهادی را به شورای عالی نظام پزشکی ارائه داد مبنی بر این که صدور دو پروانه مطب در دو نوبت مختلف کاری در حوزه یک نظام پزشکی، بلامانع باشد .

وی با اشاره به این که نظام پزشکی های سراسر کشور معمولا دو یا سه شهرستان را تحت پوشش دارند و تا کنون پزشکان در یک منطقه از نظام پزشکی شهرستان محل فعالیت خود یک پروانه مطب دریافت نموده و حق کار در دیگر نقاط منطقه تحت پوشش نظام پزشکی مورد نظر را نداشتند؛ افزود: با صدور این اجازه در حوزه یک نظام پزشکی؛ همکاران می توانند با موافقت رئیس نظام پزشکی مربوطه در دو نقطه مطب تاسیس کنند ؛ بطور مثال نظام پزشکی سمنان شامل سه شهرستان سمنان، مهدی شهر و سرخه است و با تصویب قانون جدید یک پزشک می تواند نوبت صبح در سمنان مطب تاسیس کند و برای بعدازظهر پروانه مطب برای شهر سرخه یا مهدی شهر دریافت کند در حالی که قبلا چنین امکانی میسر نبود.

وی ادامه داد: تصویب و ابلاغ این مهم منجر می شود تا منابع پزشکی ما توزیع عادلانه تری پیدا کرده و پزشکان برای کار در مناطق محروم تر آن شهرستان نیاز به گرفتن مجوز موقت کار در موسسات و درمانگاهها را نداشته و مستقلا مطب تاسیس کنند .

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی اذعان کرد : با اجرایی شدن این امر، مردم حاشیه شهرهای بزرگ از امکانات پزشکی بیشتر و بهتری برخوردار می شوند و برای پزشکان جوان ترنیز این فرصت بوجود می آید که با تاسیس مطب در حاشیه شهرهای مرکزی بخت خود را برای ادامه کار مطب داری در این قسمت ها آزمایش کنند.

سالاریان در پایان یاد آور شد: صدور دو پروانه مطب در حوزه یک نظام پزشکی گامی سریع و موثر در پاسخگویی به مطالبه توزیع عادلانه و مناسب پزشک در کشور بوده و امیدواریم گام های بیشتری با همفکری جامعه پزشکی و فعالین صنفی در این جهت برداریم.

انتهای پیام

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.