پنجشنبه، 9 فروردین 1403

توسط اعضای شورای عالی نظام پزشکی بررسی شد:

چالش های نسخه نویسی الکترونیک و میزان تعرفه های سال 1401

چالش های نسخه نویسی الکترونیک و میزان تعرفه های سال 1401
چهارمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی امروز پنج شنبه مورخ 1400/9/25 در محل سازمان برگزار و اهم مسائل مبتلا به جامعه پزشکی از جمله مشکلات نسخه نویسی الکترونیک و میزان تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی سال 1401 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی؛ در ابتدای جلسه دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی گزارشی از عملکرد خود در خصوص مباحث و معضلات مختلف جامعه پزشکی و پیگیری های انجام شده به اعضای شورای عالی ارائه نمود.

سپس دکتر منصور جعفری نمین رئیس شورای عالی نظام پزشکی درخصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی، کمبود برخی از داروها، گران بودن تجهیزات پزشکی و مصرفی در حوزه سلامت و ... سخنرانی و نقطه نظرات خود را بیان کرد.

گفتنی است از جمله موارد مورد بحث در چهارمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی بحث نسخه نویسی الکترونیک و ارائه گزارشی در خصوص چالش های این طرح از سوی کمیته ارزیابی مربوطه بود .

اعضای شورای عالی نظام پزشکی ضمن برشمردن برخی از نقاط قوت اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک به بیان چالش های این طرح از جمله نبود زیرساخت های فنی ، فرهنگی و مادی لازم بود که علاوه بر جامعه پزشکی، مردم را با مشکلات متعددی مواجه می کند.

همچنین اعضای شورای عالی بر این مهم اتفاق نظر داشتند که جامعه پزشکی طی دوسال شیوع اپیدمی کرونا با تلاش شبانه روزی در خط مقدم مقابله با کووید 19 خالصانه خدمت نموده و اکنون با وضع قوانین و طرح هایی که بستر های اجرایی آن آماده نشده است ؛ نارضایتی گسترده ای در این قشر ایجاد شده است.

لازم به ذکر است کمیسیون تخصصی تعرفه و بیمه نیز گزارش خود را در خصوص تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی سال 1401 ارائه نمود و نمایندگان گروههای مختلف پزشکی در شورای عالی نظام پزشکی نقطه نظرات کارشناسی خود در خصوص میزان تعرفه های سال آینده را با توجه به شرایط هر رشته پزشکی بیان نمودند.

یاد آور می شود سایر مسائل و معضلات مبتلابه جامعه پزشکی از سوی اعضای شورای عالی نظام پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مصوبات این جلسه برای آگاهی اعضای سازمان نظام پزشکی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.