پنجشنبه، 30 فروردین 1403

پوشش حداکثری خدمات پزشکی با افزایش بی رویه ظرفیت پذیرش دانشجو ممکن نیست

پوشش حداکثری خدمات پزشکی با افزایش بی رویه ظرفیت پذیرش دانشجو ممکن نیست
رئیس شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که ابعاد مختلف بحث افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی باید مورد بحث و بررسی توسط کارشناسان ذیربط قرار گیرد؛ اظهار کرد: راه حل پوشش حداکثری خدمات پزشکی صرفا با افزایش بی رویه پذیرش دانشجو ، بدون ایجاد زیرساخت های فیزیکی و فضای مناسب آموزشی و درمانی علمی و منطقی نیست.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ، دکتر منصور جعفری نمین رئیس شورای عالی نظام پزشکی در چهارمین جلسه این شورا که امروز پنج شنبه مورخ 1400/9/25 در محل این سازمان برگزار شد؛ در خصوص مباحث مطرح شده در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی بیان کرد: سازمان نظام پزشکی به کرات با ارائه نقطه نظرات کارشناسی و فنی و اجماع بر این که راه حل پوشش حداکثری خدمات پزشکی صرفا افزایش بی رویه بدون ایجاد زیرساخت های فیزیکی و فضای مناسب آموزشی و درمانی علمی نبوده و نگاه شورای عالی و سازمان نظام پزشکی به آینده کشور ، بهبود خدمات سلامت و بهره مندی عموم مردم از این خدمات است.

وی همچنین با گریزی به مبحث زنجیره تامین و توزیع دارو در کشور افزود: پیشنهاد حذف ارز یارانه ای برای تامین داروهای اساسی در کشور اگر عملی شود ؛ بلافاصله باید راهکارهای جایگزین را برای آن لحاظ نمود تا مردم برای افزایش قیمت ناشی از حذف یارانه دارو دچار مشکل نشوند.

جعفری نمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که پوشش بیمه ای مناسب می تواند راهکاری برای این مهم باشد؛ تصریح کرد : اجرای چنین طرح هایی اگر با اتلاف وقت مواجه شود؛ باعث سردرگمی و بلاتکلیفی مردم خواهد شد .

رئیس شورای عالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی مردم ، حمایت های مناسب و کمک های دولت برای تامین دارو اعم از تخصیص یارانه یا پوشش بیمه ای یکی از اولویت های جدی سازمان غذا و دارو باشد.

وی با اشاره به کمبود برخی از اقلام دارویی از جمله داروهای بیهوشی و ضرورت پیگیری این مشکل از سوی سازمان غذا و دارو گفت: داروهای اختصاص یافته به استان ها و شرکت های دارویی زیر نظر مستقیم معاونت غذا و داروی استان ها توزیع شده و اولویت اول نیز به بخش دولتی تعلق گرفته است و در صورت مازاد بودن به بخش خصوصی داده می شود؛ لذا مراکز خصوصی مجبورند داروهای خود را از بازار آزاد تهیه نموده و این امر خطر جدی برای سلامت مردم محسوب می شود.

انتهای پیام

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.