شنبه، 1 اردیبهشت 1403

چه کسانی می توانند از مزایای تبصره ماده 100 مالیات های مستقیم استفاده کنند؟

چه کسانی می توانند از مزایای تبصره ماده 100 مالیات های مستقیم استفاده کنند؟
اعضای جامعه پزشکی که مجموع درآمد آن ها اعم از فروش کالا یا ارائه خدمات سلامت کمتر از یک میلیارد و ششصد و بیست میلیون تومان در کل سال 1399باشد ؛واجد شرایط استفاده از تبصره ماده 100 مالیات های مستقیم هستند.

دکتر محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی این سازمان با اشاره به این که تبصره ماده 100 ظرفیتی است که قانونگذار در قانون مالیات های مستقیم آن را لحاظ کرده است؛ اظهار کرد: این تبصره به سازمان امور مالیاتی اجازه می دهد تا برخی مشاغل و گروههای آن ها را از برخی تکالیف معاف کند (مانند اظهار نامه و نگهداری  اسناد و مدارك موضوع قانون).


وی با اشاره به این که در این تبصره مالیات مقطوع می شود ، افزود: البته این مهم مشروط بر آن است که مجموع درآمد همکاران کمتر از یک میلیارد و ششصد و بیست میلیون تومان بوده و مالیات سال 98 آن ها مقطوع و یا برگ تشخیص صادره از سوی سازمان امور مالیاتی  مورد قبول فرد باشد( اگر مورد قبول نيست اظهار نامه بدهند) .لذا توصیه می شود افرادی که در سنوات قبل از تبصره ماده 100 استفاده یا اظهار نامه ارائه نموده و مالیاتشان مقطوع شده است ؛حتما از این تبصره استفاده نمایند. 


وی ادامه داد : در ابلاغیه تبصره ماده 100 به رقم یک میلیارد و هشتاد میلیون تومان اشاره شده که 30 برابر معافیات مالیاتی ماده 84 است که با رایزنی های انجام شده و مکاتبه ریاست کل سازمان و همچنین مساعدت سازمان امور مالیاتی و تصویب ستادملی کرونا به 45 برابر افزایش یافته و مبلغ آن در ا صلاحیه به یک میلیارد و ششصد و بیست میلیون تومان رسیده است.


جهانگیری در خصوص میزان مالیات مقطوع سال ٩٩ گفت:  اگر مالیات سال ٩٨ كمتر از سي ميليون ريال باشد بدون افزايش و اگر بین 3 تا 6 میلیون تومان باشد 4 درصد رشد ؛ بین 6تا 12 میلیون 8 درصد رشد و بالاتر از 12 میلیون هم 12 درصد رشد خواهد داشت.


وی همچنین در خصوص ارائه اظهار نامه مالیاتی بیان کرد : بطور کلی ارائه اظهارنامه و يا استفاده از تبصره ماده ١٠٠ بايد در زمان مقرر يعني 1400/3/31صورت پذيرد.


معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با بیان این که مهلت ارائه اظهار نامه مالیاتی برای اشخاص حقیقی 31 خرداد ماه است ، اظهار کرد:  از همکاران انتظار داریم این مسئله را پیگیری کرده البته حقوق بگیران نیازی به ارائه اظهار نامه ندارند، اما کسانی که فعالیت خصوصی درحوزه پزشکی دارند باید اظهارنامه ارائه دهند و در صورت فعالیت در سایر حوزه ها نیز باید جداگانه اظهارنامه مالیاتی ارائه شود.


جهانگیری یاد آور شد : تبصره ماده 100 سیستماتیک بوده و سازمان امور مالیاتی موتورهای جستجویی برای راستی آزمایی دارد ؛ بهتر است در تجميع و اعلام در آمد سال ١٣٩٩ دقت لازم بعمل آيد.

برای مشاهده فایل تصویری دکتر جهانگیری در خصوص مالیات کلیک کنید


انتهای پیام

برچسب ها : اطلاعیه
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.