ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور درمانی جرم است/ تخلفات قابل اغماض نیست

مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور درمانی جرم است/ تخلفات قابل اغماض نیست

دبیر شورای عالی نظام پزشکی با گلایه از این که شاهد مداخله روز افزون افراد فاقد صلاحیت در امور درمانی مردم هستیم؛ گفت : دخالت در امور درمانی تخلف بارز و جرم بوده و به هیچ عنوان قابل بخشش و اغماض نیست.

 

دکتر محسن مصلحی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر این که حفظ و ارتقاء سلامت انسان ها همواره جایگاه و اهمیت ویژه ای داشته و طبابت از منظر بزرگان دین نوعی عبادت محسوب می شود؛ بیان کرد: دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور سلامت افراد جامعه به لحاظ قانونی تخلف بارز و جرم محسوب شده و به هیچ عنوان قابل بخشش و اغماض نیست.

وی افزود: مراقبت از سلامت امر خطیری است که صرفا باید توسط افراد دارای صلاحیت لازم انجام شود و در غیر اینصورت شاهد آثار جبران ناپذیری در سلامت آحاد مردم خواهیم بود.

دبیر شورای عالی نظام پزشکی با بیان این که در ایران مانند سایرکشورها مداخله در امر درمان بیماران صرفا توسط افراد تحصیل کرده در دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دارای مجوز کار از سوی سازمان نظام پزشکی میسر است؛ تصریح کرد: در طی سالهای گذشته و بدنبال غفلت دستگاههای مسئول شاهد دخالت روز افزودن و سودجویی افراد فاقد صلاحیت در امور درمانی مردم هستیم که با سوء استفاده از باورهای تاریخی ،فرهنگی و مذهبی مردم اقدام به تشخیص و درمان های غلط و زیانبار می کنند.

مصلحی اذعان کرد : مقام معظم رهبری حرفه پزشکی را مقدس برشمرده و همواره بر انجام امور توسط اهل فن تاکید می نمایند در حالی که عده ای تحت عنوان طب اسلامی و ایرانی با سلامت روح و جسم انسان ها بازی می کنند.

وی گفت : در عصری که انجام یک پژوهش مختصر بروی موجود زنده با دارویی که تاییدیه FDA را دارد، نیازمند کد اخلاقی است؛ بوفور شاهد مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی هستیم و تاکنون هیچ اقدام موثری در مقابله با این پدیده از سوی هیچ کدام از ارگان های مرتبط با سلامت مردم انجام نشده است.

دبیر شورای عالی نظام پزشکی یاد آور شد: دخالت در امور درمانی از سوی افراد فاقد صلاحیت از نظر اعتقادی ظلم به مردم ،از نظر علمی کاملا مردود و به لحاظ قانونی تخلف محرز و جرم است.

انتهای پیام

 

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.