جمعه، 31 فروردین 1403

آغاز فاز دوم واکسیناسیون بخش خصوصی/ ارتباط منسجم سازمان با بدنه جامعه پزشکی

آغاز فاز دوم واکسیناسیون بخش خصوصی/ ارتباط منسجم سازمان با بدنه جامعه پزشکی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی از آغاز فاز دوم واکسیناسیون بخش خصوصی خبرداد و گفت: ارتباط منسجم و خوبی بین سازمان و بدنه جامعه پزشکی به واسطه واکسیناسیون برقرار شده است.

ه گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ؛ دکتر محمد رضا ظفرقندی در پنجاه و یکمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی ضمن تسلیت لیالی قدر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات با اشاره به آغاز فاز دوم واکسیناسیون اعضای سازمان نظام پزشکی بیان کرد: بطور کلی کشور از نظر  پوشش واکسیناسیون در شرایط خوبی به سر نمی برد ومقایسه با کشورهای کره،تایوان وژا‌پن که بیماری را کنترل کرده اند، قیاس مع الفارق است وکار درستی نیست وباید واقعیت ها را مطرح کرد.


وی در خصوص بازگشت اختیار تعرفه گذاری خدمات پزشکی به سازمان افزود: مکاتباتی در این زمینه با معاون اول رئیس جمهور داشتیم و پیگیر این مهم در برنامه هفتم توسعه از سوی دولت و مجلس نیز هستیم.


وی ادامه داد: مباحث مرتبط با بروزرسانی قیمت واقعی تعرفه ها را درجلسات کارشناسی شورای عالی بیمه مطرح کرده و مطالب و نظرات کارشناسی سازمان نظام پزشکی را منتقل کرده ایم و در خصوص سهم بیمه ها از تعرفه بخش خصوصی نیز مذاکراتی انجام شده است.


رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که طرح نسخه الکترونیک را از نظر سامانه های نرم افزاری و پکیج های عملیاتی پیگیری می کنیم؛ خاطرنشان کرد: جلساتی در این زمینه برگزار شده و هماهنگی هایی با بیمه سلامت و ارتش صورت گرفته است.


ظفرقندی با گریزی به مصوبه طرح جوانی جمعیت که از سوی شورای نگهبان رد شد؛ تصریح کرد : در این زمینه جلساتی با انجمن های علمی ذیربط از جمله انجمن ژنتیک و زنان داشتیم و مقرر شد سازو کارهای تعریف شده جهت پیگیری به مجلس ارائه شود.
انتهای پیام

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

علیرضا شکریان متخصص داخلی شنبه, 18 اردیبهشت,1400 11:21
سلام اینکه ریاست محترم نظام پزشکی تلاش برای حق از دست رفته جامعه پزشکی میکنند قابل تقدیر وتشکر است ولی تا کی باید صبر کرد من دیپلمه سال 64 ورودی سال 66 دانشگاه هستم با دو پسر که یکی از سال99 دانشجو و دیگری کلاس هفتم
من که حرفه ام را مثل بقیه حرف نمی توانم سینه به سینه به فرزندانم یاد دهم و مغازه یا کارگاهی یا شرکتی که آنها در آن حرفه مشغول شوندهم که نیست امروز هم که پزشک ومخصوصا پزشکانی که فقط به دریافت ویزیت وابسته می‌باشند وبخصوص رشته داخلی که بایستی به تمامی بیماری ها اشرافی داشته باشی وبیماری که با کلی آزمایش وعکس ویک پرونده قطور وکلی درد دل به ما مراجعه میکندوبا سن54 سال که کم کم خودمان هر از گاهی در جایی در نوبت ویزیت شدن توسط همکاری هستیم به نظر شما ما باید چه کنیم وباید چه میکردیم که نکردیم؟!
چرا بطور آشکار و پنهان این همه تبعیض واختلاف درآمدی بین گروه های پزشکی هست و رشته داخلی که به گفته تمام بزرگان مادر طب می باشد چرا اینقدر مورد بی مهری وبی توجهی قرار می گیرد زمانی که ما برای هر بیمار صرف میکنیم از تمام رشته ها بیشتر است با این شرایط که عرض شد چه آینده ای در پیش روی فرزندان ما خواهد بود
درست که باید خود تلاش کنند قبول
ولی در این شرایط کدام فرزندی بدون حمایت خانواده حتی می‌تواند تحصیل کند چه برسد به آینده وشغلی
به امید آینده روشن و خوب برای تمامی جوانان و اینده سازان این مرز وبوم خدا نگهدار