ﺳﻪشنبه، 29 اسفند 1402

مواظب سودجویان باشید، پیامک های سازمان فقط با دو سرشماره زیر ارسال می شود:

سرشماره «30007471» متعلق به سازمان نظام پزشکی و سرشماره «30005206 » متعلق به صندوق رفاه سازمان

سرشماره «30007471» متعلق به سازمان نظام پزشکی و سرشماره «30005206 » متعلق به صندوق رفاه سازمان
پیشنهاد می شود سرشماره 9830007471 را تحت عنوان سازمان نظام پزشکی و سرشماره 9830005206 را تحت عنوان صندوق رفاه در گوشی های خود ثبت نمایید تا هرچه غیر از این دو سرشماره برایتان ارسال می شود را جداسازی نمایید.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و به دنبال انتشار وسیع پیامک های تبلیغاتی به اعضای محترم متن اطلاعیه مهم زیر برای اطلاع همه اعضاء در اختیار قرار می گیرد. امید که با انتشار این اطلاعیه همکاران صرفاً اطلاعاتی که از دو سرشماره زیر ارسال می شود را ماخذ سازمان نظام پزشکی بدانند. هر سرشماره دیگری غیر این دو سرشماره که به عنوان سازمان نظام پزشکی ارسال یا در آن مدعی پیامی مرتبط با اعضاء باشد در حکم کلاهبرداری محسوب می شود. پیشنهاد می شود سرشماره «9830007471» را تحت عنوان سازمان نظام پزشکی و سرشماره «9830005206» را تحت عنوان صندوق رفاه در گوشی های خود ثبت نمایید تا هرچه غیر از این دو سرشماره برایتان ارسال می شود را جداسازی نمایید.

بر اساس این گزارش متن اطلاعیه به شرح زیر است:

 

 

با توجه به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در مقاطع مختلف و با موضوعات متفاوت برای اعضای محترم سازمان نظام پزشکی، به آگاهی می‌رساند این موضوع از جنبه­های ارسال‌کننده پیام‌، محتوای پیامک و نحوه دسترسی ارسال‌کنندگان به شماره تلفن همراه اعضا و مشخصات ایشان قابل تأمل و بررسی است.

در خصوص ارسال‌کننده و محتوای پیامک‌، لازم به ذکر است تمامی پیامک‌های سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران از سرشماره رسمی این سازمان (30007471) که در وب سایت سازمان نظام پزشکی به نشانی http://irimc.org در بخش «اطلاعات تماس» نیز درج شده است، ارسال می‌شود. از اینرو پیامک‌های ارسالی از سایر سرشماره‌ها ارتباطی با سازمان نظام پزشکی نداشته و محتوای آن نیز مورد تأیید این سازمان نخواهد بود. همچنین ارایه تمامی خدمات رفاهی به اعضای محترم فقط از طریق صندوق تعاون و رفاه سازمان صورت گرفته و خدمات قابل ارایه، اطلاعات تماس و سرشماره ارسال پیامک صندوق تعاون و رفاه سازمان (30005206) نیز در وب سایت رسمی آن صندوق به نشانی http://irimcs.ir قابل مشاهده و بررسی است.

در خصوص دسترسی به مشخصات و شماره تلفن همراه اعضا، لازم به ذکر است سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و سازمان­های بیمه­گر به این اطلاعات دسترسی دارند، اما این اطلاعات را در اختیار سایرین قرار نمی‌دهند. دسترسی متقاضیان و سایر نهادها به برخی از اطلاعات اعضا بر اساس ضوابط قانونی (غیر از اطلاعات شخصی و شماره تلفن همراه) نیز از طریق وب سرویس و با رعایت پروتکل‌های امنیتی امکان‌پذیر است. از اینرو دسترسی به این اطلاعات نیز به صورت جمعی و گروهی امکان‌پذیر نیست. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، برخی از روش‌های شناخته شده جهت دسترسی به شماره تلفن همراه اعضای سازمان به صورت زیر است:

1- دسترسی به اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق برخی از شرکت‌های برگزار‌کننده همایش‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی گروه پزشکی و برخی از بازاریابان و فروشندگان کالاهای مصرفی و تجهیزات پزشکی که به اعضای محترم سازمان مراجعه داشته یا اعضا جهت دریافت برخی خدمات یا خرید کالا به آن‌ها مراجعه نموده‌اند. بر اساس گزارش‌های دریافتی متأسفانه این اطلاعات در فضای مجازی نیز خرید و فروش می‌شود.

2- اخذ اطلاعات با انجام مکاتبات جعلی از طرف نهادهای مرتبط با حوزه بهداشت و درمان از جمله جعل سربرگ سازمان نظام پزشکی و درخواست دریافت مشخصات و شماره تلفن همراه کادر درمان از دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی دولتی و خصوصی سراسر کشور.

در مورد روش دوم به استحضار می‌رساند با توجه به دریافت گزارش‌های متعدد در این خصوص، سازمان نظام پزشکی و مرکز حراست وزارت بهداشت ضمن اطلاع‌رسانی گسترده و مکرر، هشدارهای لازم را صادر و اقدامات مؤثری را جهت پیشگیری از تکرار چنین مواردی در دستور کار قرار داده‌اند. همچنین با توجه به تکرار مکاتبات جعلی در مقاطع مختلف، کماکان پیگیری موضوع از مراجع انتظامی و قضایی ادامه دارد.

با عنایت به آنکه جامعه محترم پزشکی از گروه­های مرجع به شمار می­رود، همواره در دایره توجه ارایه‌دهندگان خدمات و همچنین افراد سودجو قرار داشته و این موضوع در برخی موارد مشکلاتی را برای این عزیزان به دنبال داشته است. از اینرو خواهشمند است ضمن توجه به مطالب بیان شده، در صورت دریافت پیامک و یا تماس منتسب به سازمان نظام پزشکی خارج از معیارهای یاد شده، موضوع را جهت بررسی و پیگیری به سازمان اعلام فرمایید.

برچسب ها : اطلاعیه
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

قاسمی شنبه, 13 دی,1399 13:45
با سلام.
پیامک های زیادی از شماره 100084130 به اسم سازمان دریافت کرده ام. آیا این شماره ارتباطی با سازمان دارد؟
==
با سلام تا مورخ 99/10/10 از این سرشماره استفاده می شد اما اکنون به سرشماره های مندرج در اطلاعیه سوئیچ شده است.