" />
جمعه، 31 فروردین 1403

نظام پزشکی هیچ مجوزی برای تبلیغات دارویی و درمان کرونا صادر نکرده است

نظام پزشکی هیچ مجوزی برای تبلیغات دارویی و درمان کرونا صادر نکرده است

بدنبال تماس های مکرر برخی از اعضای سازمان نظام پزشکی مبنی بر اطلاع رسانی غیرعلمی و تبلیغات غیر قانونی صفحه اینستاگرامی "cancer.nutrition " در خصوص ویروس کرونا؛ سازمان نظام پزشکی پیگیری های لازم را انجام داد.

دکتر فربد رهنمای چیت ساز مدیر کل نظارت ؛ ارزشیابی و اعتبار بخشی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی این سازمان نسبت به دنبال کردن صفحه اینستاگرامی " cancer.nutrition " به منظور اطلاع رسانی غیر علمی و تبلیغات غیرقانونی در خصوص ویروس کرونا به کاربران هشدار داد.


وی با اشاره به این که در بیو صفحه فوق الذکر نام خانم دکتر محمد پور استادیار دانشگاه به چشم می خورد؛ تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده از سوی نظام پزشکی صفحه نامبرده به آدرس اینستاگرامی  www.instagram.com/cancer.nutrition که خود را دکتر محمد پور معرفی کرده است؛ فیزیوتراپیست بوده و در خصوص این که دکترا در چه رشته ای دارد و این که عضو هیات علمی دانشگاه است یا خیر؛ استعلام های لازم از سوی سازمان نظام پزشکی انجام شده که نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: تبلیغات مندرج دراین صفحه هیچ گونه مبنای علمی نداشته و فاقد وجاهت قانونی است و سازمان نظام پزشکی نیز هیچ گونه مجوزی برای این نوع تبلیغات غیرعلمی برای درمان بیماری کووید 19 صادر نکرده است.


رهنما یاد آور شد : از کاربران تقاضا می شود چنانچه فرد نامبرده در صفحه اینستاگرامی خود اقدام به فروش دارو می کند مراتب را با مستندات به سازمان نظام پزشکی اطلاع دهند.

قبلا نیز اطلاع رسانی لازم در این زمینه از سوی سازمان نظام پزشکی انجام شده بود


 

برچسب ها : اطلاعیه
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.