پنجشنبه، 9 فروردین 1403

آئین ادای احترام به مدافعان و شهدای سلامت لاهیجان برگزار شد

  • 04 شهریور 1399
  • 10:03
  • پویش
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
آئین ادای احترام به مدافعان و شهدای سلامت لاهیجان برگزار شد

سید مسعود طباطبایی دوچرخه‌سوار دوستدار محیط زیست با هماهنگی نظام پزشکی و همکاری مسوولان بیمارستان‌های پیروز و میلاد لاهیجان به پاس گرامیداشت فداکاری‌های مدافعان سلامت اقدام به کاشت نهال نمودند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ؛ سید مسعود طباطبایی جانباز 65 درصد که به عنوان سفیر سلامت با دوچرخه از 11 مردادماه امسال سفرش را از جلفا آغاز کرده است؛ به همراه تیم دوچرخه‌سواران قروه از استان کردستان صبح پنجشنبه 30 مرداد به دعوت نظام پزشکی لاهیجان- سیاهکل وارد لاهیجان شد.

گفتنی است  این دوچرخه‌سوار دوستدار محیط زیست با هماهنگی نظام پزشکی و همکاری مسوولان بیمارستان‌های پیروز و میلاد لاهیجان به پاس گرامیداشت فداکاری‌های مدافعان سلامت اقدام به کاشت نهال نمودند.

لازم به ذکر است در این روز؛  نخست نمایندگان نظام پزشکی به همراه تیم دوچرخه‌سواران سفیر سلامت با حضور بر مزار زنده‌یاد «دکتر رضا کوچکی‌نیا» اولین شهید مدافع سلامت ایران در طوفان کرونا یاد و خاطره وی را گرامی داشتند. دکتر مهران قسمتی‌زاده رییس نظام پزشکی لاهیجان- سیاهکل با یادآوری سجایای اخلاقی و منش والای زنده‌یاد دکتر رضا کوچکی‌نیا این فقدان را به جامعه پزشکی و خانواده گرامی‌اش تسلیت گفت و از جامعه پزشکی بابت ایثارشان در درمان هموطنان قدردانی نمود. سپس سفیر سلامت سیدمحمود طباطبایی و همراهانش با سپاس و قدرانی از فداکاری‌های کادر درمان، با ادای احترام به مقام والای شهدای مدافع سلامت، لوح تقدیری را تقدیم خانواده‌ دکتر کوچکی‌نیا نمودند.

بنابر این گزارش ؛نظام پزشکی لاهیجان- سیاهکل نهال کاجی را به یادبود این همکار فقید به همراه لوح یادبود تهیه نموده که پس از آماده سازی محوطه ساختمان نظام پزشکی طی مراسمی در این محوطه کاشته خواهد شد.

در ادامه مسوولان نظام پزشکی و سفیران سلامت با حضور در بیمارستان خصوصی میلاد لاهیجان در جمع مسوولان و کارکنان این بیمارستان ، درخت کاجی را در محوطه بیمارستان به منظور گرامیداشت یاد و خاطره «نرجس خانعلی‌زاده» اولین پرستار مدافع سلامت کشور بر زمین نشاندندو در پایان نیز درخت کاجی در مقابل بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان به یادبود «نادر حسین‌پور» همکار حراستی این بیمارستان کاشته شد.

گفتنی است در این مراسم گروه موسیقی شهرداری با نواختن مارش سرود ملی به کادر درمان و شهدای مدافع سلامت ادای احترام نمودند وآنچه باعث تاسف است این که هیچ کدام از مسوولین شهر (فرمانداری، شهرداری، شورای شهر و نماینده مردم در مجلس)  علیرغم هماهنگی قبلی و ارسال دعوت نامه در این مراسم شرکت نداشته‌اند.

یاد آور می شود:سید مسعود طباطبایی بازنشسته ارتش است که در سال ۶۵ در منطقه سومار نفت شهر بر اثر اصابت خمپاره به درجه جانبازی نائل شد و تاکنون ۸۵۰ نهال به یاد شهدا در شهرهای مختلف کشورمان کاشته است.

همچنین تقدیر از ۴ برگزیده جامعه پزشکی؛ دکتر سیاوش ولی‌زاده، دکتر ندا ناصرفر، دکتر محمد باقری و دکتر رکسانا بهتاجی و اهدای هدیه و لوح تقدیر به ایشان بخش دیگری از این مراسم بود که هدایای خود را از دست پیشکسوتان و اعضای هیات مدیره نظام پزشکی شهر دریافت کردند.

لازم به ذکر است در این مراسم از جامعه دندانپزشکی لاهیجان-سیاهکل به‌دلیل تلاش‌های گسترده در  جذب کمک‌های مردمی  برای تجهیز مراکز درمانی منطقه در طی دوران طوفان کرونا تجلیل شد و دکتر فریبا حسام محسنی رئیس این انجمن و دکتر عباس شکوهی که در آن دوره فعالیت چشمگیری داشتند، لوح تقدیر خود را از برگزارکنندگان مراسم دریافت کردند. در ادامه دکتر جلالی مسوول اورژانس بیمارستان میلاد به منظور تجلیل از فعالیت‌های پزشکان و کادر درمان اورژانس بیمارستان‌های شهر و خانم فلاح‌چای مدیر بیمارستان پیروز به شکل نمادین و برای تشکر از زحمات خود ایشان و تمامی پرسنل بیمارستان پیروز مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

 

 

برچسب ها : پویش همدلی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.