دیدار رئیسکل سازمان نظام پزشکی با وزیر بهداشت عمان، نقطه عطفی در دیپلماسی سلامت کشور است
بخش اول
دکتر علی سلحشور، مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل سازمان نظام پزشکی، با اشاره به سفر اخیر هیئت سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران به سلطنت عمان، این سفر را یکی از مهمترین اقدامات بینالمللی سازمان در حوزه دیپلماسی سلامت توصیف کرد و گفت: برای نخستینبار در تاریخ سازمان نظام پزشکی، رئیسکل سازمان در قالب یک برنامه رسمی به کشوری دیگر سفر کرد و با وزیر بهداشت آن کشور دیدار و گفتوگو داشت؛ اقدامی که میتواند زمینهساز توسعه همکاریهای حرفهای و بینالمللی در حوزه سلامت باشد.
وی افزود: در جریان این سفر، دکتر محمد رئیسزاده، رئیسکل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، با دکتر هلال بن علی السبطی، وزیر بهداشت سلطنت عمان دیدار کرد. در این نشست، ضمن ابلاغ سلام و پیام وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران، راههای گسترش همکاریهای دو کشور در حوزه سلامت، آموزشهای تخصصی و فوقتخصصی، گردشگری سلامت و معرفی ظرفیتهای علمی و درمانی ایران مورد بررسی قرار گرفت.
سلحشور با اشاره به ظرفیتهای گسترده ایران در ارائه خدمات درمانی باکیفیت و مقرونبهصرفه، اظهار داشت: یکی از محورهای اصلی این دیدار، توسعه همکاریها در حوزه گردشگری سلامت، بهویژه در زمینه درمان ناباروری و معرفی مراکز درمانی معتبر ایران به طرف عمانی بود؛ موضوعی که میتواند در آینده به افزایش تعاملات درمانی و ارجاع بیماران میان دو کشور منجر شود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل سازمان نظام پزشکی همچنین تأکید کرد: این سفر با حمایت و تأمین هزینه از سوی بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری سلامت انجام شد و هیچگونه هزینهای از محل منابع سازمان نظام پزشکی برای انجام این مأموریت پرداخت نشده است.
رسانه سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران
.jpg)
.jpg)