شنبه، 5 آبان 1403

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش :

استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی برای توسعه آموزش سلامت و انتقال آبشاری آموزش ها در کل جامعه

استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی برای توسعه آموزش سلامت و انتقال آبشاری آموزش ها در کل جامعه

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور، دکتر اعظم گودرزی مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گفتگوی با روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: در آموزش و پرورش با استناد به سند تحول بنیادی ماموریتی در حوزه سلامت داریم که باید دانش آموزان را مبتنی بر آن آموزش و پرورش دهیم.
وی افزود: با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه سلامت که تاکید شده بر سلامت ذهنی بدنی دانش آموزان با توجه به پتانسل سازمان نظام پزشکی اواخر فروردین ماه امسال تفاهم نامه ای به شکل مشترک داشتیم تا بستر را در اختیار سازمان نظام پزشکی قرار دهیم.
منظور از بستر، بیش از یک میلیون همکار فرهنگی و بیش از 16میلیون دانش آموز در حدود 112 هزار مدرسه در سراسر کشور است. قریب به 6500 مراقب سلامت یا مربی بهداشت داریم که در مدارس به عنوان نیروی تخصصی حوزه سلامت فعالیت میکنند.
گودرزی ادامه داد:از لحاظ سواد علمی نیاز است با توجه به شرایط بیماریهای واگیری مانند کرونا که اتفاق افتاد، مراقبین سلامت بروز شوند.
 به همین دلیل به این فکر افتادیم تا از پتانسیل عزیزان نظام پزشکی استفاده کنیم و برنامه ای ریخته شد تا آموزشه ا از حوزه ستادی وزارت شروع شده و همکاران فرهنگی آموزه ها را دریافت کنند سپس به شکل آبشاری به دانش آموزان و سفیران سلامت دانش آموزی که قریب به سه میلیون نفر هستند انتقال دهند.
مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش  ادامه داد: سفیران سلامت نیز به گروه همسالان و خانواده و جامعه انتقال می دهند. این اتفاق اگر به درستی بی افتد میتواند سطح سلامت جامعه را ارتقا دهد. تفاهم نامه با این هدف ها بسته شد تا روزی را در هفته به نام روز سلامت انتخاب کرده و به شکل چرخشی از این آموزشها و اساتید بهره مند شویم.

 

 

پایان پیام/

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.