شنبه، 5 آبان 1403

معاون آموزش سازمان نظام پزشکی خبر داد:

جزئیات چهارمین جلسه کمیته پیگیری اجرای تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و سازمان نظام پزشکی کشور

 جزئیات چهارمین جلسه کمیته پیگیری اجرای تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و سازمان نظام پزشکی کشور
برای برنامه هایی در موضوعاتی مانند ریزش مو، سلامت دهان و دندان، سلامت چشم، رشد کودکان و ... جلسات کارشناسی و برنامه های حضوری با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش داشتیم.

 

 

دکتر بابک شکارچی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگوی با روابط عمومی سازمان گفت: درتفاهم با وزارت آموزش و پرورش، از طریق سازمان نظام پزشکی، همکاری با صدا و سیما و شبکه سلامت داشتیم، با بهره مندی از ظرفیت 6000 نفربا همکاری اساتید پزشکی برنامه های مختلفی اجرا کردیم.
همچنین برای برنامه هایی در موضوعاتی مانند ریزش مو، سلامت دهان و دندان، سلامت چشم، رشد کودکان و ... جلسات کارشناسی و برنامه های حضوری با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش داشتیم.تمرکز ما روی مشکلات قلبی عروقی، تغذیه و پیشگیری از چاقی و دیابت، بهداشت و سلامت دهان و دندان، مشکلات تنفسی و آگاه سازی در حوزه خطرات مصرف دخانیات و توجه به مشکلات و اختلالات اسکلتی است. چرا که زمان اصلی اصلاح این مسائل در سن رشد و دانش آموزی است.
وی افزود: در حال حاضر برنامه ریزی بر این است که یک روز در هفته به عنوان روز سلامت در نظر گرفته شود. این موضوع از تهران شروع شده و درسراسر کشور و تمام نقاطی که سازمان نظام پزشکی دارند اجرایی خواهد شد. ما در سازمان نظام پزشکی با بیش از 220 شعبه در کشور قرار است حمایت علمی و محتوایی را بر عهده بگیریم و از وجود همکاران هیئت علمی بهره ببریم.
دکتر شکارچی تصریح کرد: جامعه هدف ما مسئولین فعال در آموزش و پرورش هستند و پس از آن کارکنان و دانش آموزان و مراقبان سلامت و این آموزشها به صورت هرمی به خانواده ها و سطح جامعه خواهد رسید. آموزش و پرورش نیز با استفاده از زمینه هایی که در اختیار دارد قرار است به ما کمک کند.

 

 

 

پایان پیام/

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.