یکشنبه، 11 شهریور 1403

دکتر محمد رئیس زاده؛ رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور:

چالش نیروی انسانی نظام سلامت در دولت چهاردهم برطرف شود

چالش نیروی انسانی نظام سلامت در دولت چهاردهم برطرف شود
دکتر رییس زاده رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: اجرا نشدن اسناد و قوانین بالادستی در حوزه بهداشت و درمان اصلی ترین چالش این حوزه است زیرا نه تنها اجرایی نشده و رعایت هم نمی‌شود، گاهی نیز برخلاف آنها قانون وضع می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کل کشور، دکتر رییس زاده رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور درباره اجرا نشدن اسناد و قوانین بالادستی در حوزه بهداشت و درمان گفت: این موضوع اصلی ترین چالش حوزه است زیرا نه تنها اجرایی نشده و رعایت هم نمی‌شود، گاهی نیز برخلاف آنها قانون وضع می‌شود.

وی ادامه داد: در همه سطوح اعم از بهداشت، درمان، پزشکی، پرستاری، پرسنلی، کارمندی و نیروهای تخصصی این چالش وجود دارد که باید در دولت جدید به سامان شود.

دکتر رییس زاده گفت: با توجه به اینکه خود رئیس جمهور، پزشک هستند و عضو کمیسیون بهداشت بودند اشراف خوبی به این قضایا دارند و امید است در آینده، این حوزه را در اولویت قرار دهد و اوضاع نیروی انسانی را با فوریت پیگیری کند و سر و سامان دهد.

وی تصریح کرد: مشکلاتی که قشر جوان جامعه پزشکی دارد با مسائل اساتید خود کاملا متفاوت است، شرایط کاملا تغییر کرده در حالی که بررسی‌ها و قضاوت ها براساس شرایط پزشکان قدیم است اما مشکلات قشر جدید هیچ ارتباطی با شرایط پیشین ندارد.

رییس کل سازماننظام پزشکی درپایان گفت: با استناد به رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «اگر خانواده‌ای بیماری داشت، غیر از رنج بیمارداری، رنج دیگری نداشته باشد»، باید تلاش کنیم تا مردم در حوزه درمان دغدغه‌ای نداشته باشند.

 

پایان خبر/

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.