یکشنبه، 11 شهریور 1403

نامه شورایعالی نظام پزشکی به دکتر مسعود پزشکیان

تهاجم کور به ساحت پرتلالو علم و متولیان علم را برنتابید

 تهاجم کور به ساحت پرتلالو علم و متولیان علم را برنتابید

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور، متن نامه بدین شرح است:

جناب آقای دکترمسعود پزشکیان
رئیس جمهور محترم
 
سلام علیکم ؛
       اخیرا" متنی برخلاف اخلاق و دین و ادب دریکی از شبکه های اجتماعی با محتوای اهانت به شأن علم ، رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی و نیز سازمان نظام پزشکی منتشر شده است.
       آن را شایسته پاسخ مستقیم نمی بینیم و شِکوِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِه را به پیشگاه آن مقام عالی عرضه می داریم تا که اساس را چاره کنید.
       خواهشمندم با تکیه بررویکردآن دولتِ پای گرفته بر پاینده ی تخصص وتعهد، موضوع را به طریق مقتضی امربه پیگیری فرمایید.
       جناب آقای رئیس جمهور ، جنابعالی که خود از دانایان خبره و مسلط بر وجوه متعالی دانش پزشکی هستید ، اینگونه تهاجم کور به ساحت پرتلالو علم و متولیان علم را برنتابید که العلم سلطان.
       ضروری است توسط آن دولت محترم تفاوت بین علم و شبه علم بر مردمان واضح گردد ، و مانع از تقلیل جایگاه سواد به شطحیات نامستند شود . بی تردید جولان ژاژ خایان که هجمه ی خود را عامدانه بر سلامت مردم نشانه گرفته اند در دوران زعامت شما پذیرفته نیست .
       درجایی که که قاطبه علمای دین آراء حکمی صریح و قاطع در باب طب موسوم به اسلامی عرضه نموده اند ، دمیدن برُِِسرنای مخالفت با آراء فقهی آنان چه انگیزه و هدفی را دنبال می کند ؟ احوط آن است که اصل احتیاط را مقدم بشمارند و این چنین بی مهابا در تخریب وجهه خویش نکوشند .
        این چه تشبّث به دین است که در لوای نام بردن از پیشوایان اسلام ، برخلاف سیره ی آنان ، هر وهن وسبّ و تهمت را بی باکانه فرافکنی می کنند ؟ آیا از بی حاصل بودن تعقیب مدنی و قضایی خیال شان راحت است ؟
        بانگ کدام جرس برآمده که ایشان راچنین آسیمه وآشفته حال کرده وبردرجات علمی دانشی مردی حاذق چشم بربسته وخیال واهی می کند ؟ وقت آن است که محمل بربندد.
        سازمان نظام پزشکی ، قدیمی ترین و گسترده ترین سازمان رسمی کشور مستظهر به قانون مجلس و حکم رئیس جمهور است . هرگونه توهین ، دولت را مکلف به حمایت بدیهی و قانونی و منطقی از آن می سازد،مقتضی است برآن دستور فرمایید .
        می دانیم که ادبیات هرکس برخاسته ازنوع موجودات فعال در ذهن اوست و اسامی ومناصب شایسته ی خود را بر قلم جاری و بردیگران نصیب می کند، ولی ؛ اقدام به تحریک و شورانیدن مردم و ایجاد اغتشاش ذهنی و تشویش اذهان عمومی ، فرمانی متناسب بر عهده حاکم گذارده است ، دریغ نورزید .
سر چشمه شاید گرفتن به بیل
چوپرشد نشاید گذشتن به پیل
 
شورایعالی نظام پزشکی کشور

 

 

 

 

 

 

پایان خبر/

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.