یکشنبه، 11 شهریور 1403

دکتر محمد رئیس زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور

در سازمان نظام پزشکی دغدغه بهبود گردشگری سلامت را داریم

در سازمان نظام پزشکی دغدغه بهبود گردشگری سلامت را داریم
دکتر محمد رئیس زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در در نشست تخصصی "بررسی استراتژی ها و راهبردهای اجرایی بیمارستانها و مراکز درمانی در توسعه گردشگری درمانی گفت:  پیشنهاد میکنم اتحادیه هیئت مدیره بیمارستانهای خصوصی و کلینیکهای خصوصی کشور شکل بگیرد و فعال عمل کند.

 

دکتر محمد رئیس زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در  نشست تخصصی "بررسی استراتژی ها و راهبردهای اجرایی بیمارستانها و مراکز درمانی در توسعه گردشگری درمانی گفت:  پیشنهاد میکنم اتحادیه هیئت مدیره بیمارستانهای خصوصی و کلینیکهای خصوصی کشور شکل بگیرد و فعال عمل کند.

وی ادامه داد:  بخش خصوصی باید متمرکز باشد و ما به عنوان نظام‌ پزشکی با داشتن یک گزارش عملکرد متمرکز بهتر میتوانیم موضوعات را بررسی و مشکلات را حل کنیم.
تا امروز تلاش زیادی کردیم تا این گزارش عملکرد متمرکز شکل بگیرد تا بتوانیم در جلسات با مسئولان ان را ارایه دهیم و مشکلات را مطرح کنیم. مثلا الان در برخی بیمارستانهای خصوصی مشکل تخت داریم اما مسئولان خبر ندارند.

رییس  کل سازمان نظام پزشکی کشور افزود:  اگر اطلاعات متمرکز شود و سندیکایی شکل بگیرد ما در نظام پزشکی، نمایندگان در مجلس و مسئولان وزارت بهداشت آینده میتوانیم در حل موضوعات تسهیلگری انجام دهیم. برخی مواقع مشکل این است کسانی که باید تسهیل گری کنند بدنبال دکان و شرایط خودشان هستند.

وی ادامه داد: کارگروه ویژه ای برای توریسم سلامت باید شکل بگیرد و یک نفر با اختیارات تام در دولت به دنبال کار گردشگری سلامت باشد.
ما نمیتوانیم فقط به امید منابع داخل کشور باشیم. بخش خصوصی با این اوضاع تعرفه نمیتواند سرپا بماند و چاره ای نداریم جز توریسم سلامت.
 گردشگری سلامت برای بخش خصوصی رویکرد مرگ و زندگیست. این موضوع انتخابی نیست بلکه راه دیگری وجود ندارد.
این تکلیف است که بخش قابل توجهی از درامد ارزی وزارت بهداشت باید ازصادرات تجهیزات پزشکی و دارو باشد. بخش دیگر درآمد باید از یک میلیون و دویست هزار گردشگر واقعی باشد.

وی با تاکید بر اینکه سندیکای بخش خصوصی باید شکل بگیرد و گزارش عملکرد متمرکز شکل بگیرد و بخش توریسم سلامت با جدیت دنبال شود گفت: اگر این سه مورد را ساماندهی کنیم میتوانیم اوضاع بیمارستانهای خصوصی را بهبود دهیم زیرا ما پتانسیل و خوش نامی پزشکان و بخش درمان ایران را داریم، موضوعی که همسایه های ما از آن بهره ای ندارند.

 

 

پایان خبر/

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.