یکشنبه، 11 شهریور 1403

در افتتاحیه بیست و ششمین کنگره اپتومتریست کشور انجام شد:

تشریح مشکلات جامعه پزشکی از زبان رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی کشور

تشریح مشکلات جامعه پزشکی از زبان رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی کشور
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور، دکتر کاظمی رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی در افتتاحیه بیست و ششمین کنگره اپتومتریست کشور از زحمات بی شائبه این گروه به دلیل ارتقای شاخص های سلامت چشم تشکر کرد.


به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور، دکتر کاظمی رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی در افتتاحیه بیست و ششمین کنگره اپتومتریست کشور از زحمات بی شائبه این گروه به دلیل ارتقای شاخص های سلامت چشم تشکر کرد.

وی مهمترین مشکل جامعه پزشکی را تعرفه ها دانست و تصریح کرد: تعیین تعرفه های جامعه پزشکی بر خلاف سایر اصناف و بر اساس یک ایدئولوژی پوپولیستی که هرساله سبب جفا در حق این جامعه میشود به شورای عالی بیمه سلامت سپرده شده است و این شورا، ۹ عضو دارد که یکی از آنها سازمان نظام پزشکی است که ارائه دهنده خدمت می باشد و بقیه اعضاء خریداران خدمت هستند، بعد از جلسات متعدد و ارایه تمامی مستندات و شواهد و هزینه های تمام شده از طرف نظام پزشکی ، متاسفانه خریداران خدمت بر اساس منافع و صلاح خود قیمت را برای ارائه دهنده خدمت تعیین می کنند و این جای تعجب دارد و البته هنوز داستان تمام نشده است بعد از این همه جلسات و ارایه مدارک ، نرخ تعیین شده به سازمان برنامه و بودجه میرود و در آنجا بدون هیچ دلیلی و بر اساس نظر شخصی این نرخ کاهش پیدا می کند که مشخص نیست واقعا بر چه اساس و منطقی است؟
وی افزود: سئوال اینجاست، سئوالی که باید از نمایندگان مجلس پرسید که اگر شورای عالی بیمه سلامت مسئول مشخص کردن نرخ مصوب است، سازمان برنامه و بودجه چه نقشی دارد؟ یا سازمان برنامه و بودجه اشتباه میکند یا شورای عالی سلامت ، این اقدام سازمان برنامه و بودجه نشان می دهد که شورای عالی بیمه سلامت تشریفاتی و بی اختیار است و پیرو آن چه لزومی بر تشکیل این شورا و این همه جلسات و ارایه مدارک و اتلاف هزینه و زمان کرد و حق جلسات را از بیت المال هزینه کنیم؟ حقیقتا با این تصمیم گیریهای غیر کارشناسی و سلیقه ای و بدون منطق و به دنبال آن ، این همه جفا و پایمال نمودن حقوق ، کارد به استخوان جامعه پزشکی رسیده است و صنعت بهداشت و درمان کشور به احتضار افتاده و نفسهایش به شماره افتاده است.

دکتر کاظمی به مساله بیمه ها نیز اشاره کرد و افزود: چرا سوء مدیریت های سازمان های بیمه گر و ضررهای ایشان از جیب اعضاء نظام پزشکی بایستی پرداخت شود؟ علاوه بر مشکلات عدیده که سبب می شوند، باید پرسید که چرا قرارداد بیمه پایه با همه بسته میشود و این قرارداد با اپتومتریست ها بسته نمی شود؟ این چه دوگانگی است که شامل حال اپتومتریست هایی زحمتکش و شریفمان می شود؟

کاظمی ادامه داد: مشکل ایجادی از طرف اتاق اصناف برای جامعه اپتومتریست بایستی حل شود و شاهد ورود مداخله گران غیر مجاز در این حوزه نباشیم.

 او همچنین تاکید کرد: در مساله مالیات ضریب اینتاکد پرداخت اپتومتریست ها 18 درصد است که این با واقعیات شغلی شان مطابقت ندارد و باید از پایمال شدن حقوق این گروه پزشکی جلوگیری شود.

 

پایان خبر/

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.