یکشنبه، 4 شهریور 1403

در دیدار رئیس کل سازمان نظام پزشکی با وزیر ورزش مطرح شد

پیشنهاد راه‌اندازی انجمن ورزشی برای پزشکان/استفاده از ظرفیت علمی پزشکان برای ورزشکاران تیم‌های ملی و ورزش همگانی جامعه

پیشنهاد راه‌اندازی انجمن ورزشی برای پزشکان/استفاده از ظرفیت علمی پزشکان برای ورزشکاران تیم‌های ملی و ورزش همگانی جامعه
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در دیدار با وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر همکاری مشترک این دو نهاد پزشکی و ورزشی، با ارائه پیشنهاد راه اندازی انجمن ورزشی ویژه پزشکان کشور از آمادگی متخصصین رشته‌های فیزیوتراپی و دیگر رشته‌های پزشکی برای خدمت به ورزشکاران تیم‌های ملی و همچنین در حوزه ورزش همگانی در جامعه خبر داد.

به گزارش سازمان نظام پزشکی، دکتر محمد رئیس زاده در دیدار با کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور دکتر محمود فاضل رئیس شورای عالی، دکتر یوسف کاظمی رئیس مجمع عمومی سازمان و دکتر اکبر رنجبرزاده معاون پارلمانی سازمان با تشریح فعالیت‌ها و پتانسیل علمی سازمان نظام پزشکی عنوان کرد: حوزه‌های پزشکی و ورزش بسیار در زمینه سلامت جامعه اهمیت دارد.


وی ادامه داد: براین اساس سازمان جهانی بهداشت نیز بحث بهداشت، پیشگیری با محوریت ورزش همگانی در قالب جلوگیری از کم تحرکی را بسیار مورد توجه قرار داده است.


رئیس زاده تصریح کرد: یک موضوع دیگر نیز که بسیار اهمیت دارد بحث ورزش ویژه پزشکان است تا پزشکان که دائم در مطب و کارهای جراحی و درمانی هستند بتوانند با برنامه ریزی رویدادهای ورزشی و رقابتی حتی در عرصه های جهانی حضور یابند زیرا وقتی یک پزشک از بدنی سالم و ورزشکار برخوردار باشد تاثیر آن در جامعه هدف خدمات رسانی نیز مشهود خواهد شد.


وی با اشاره به جایگاه‌های جهانی برخی پزشکان در رقابت‌های ورزشی در عرصه بین المللی افزود: باید برای ورزش جامعه 300 تا 400 هزار نفری نظام سلامت به ویژه پزشکان مدیریت بهتری صورت پذیرد.


رئیس زاده همچنین از آمادگی ارائه خدمات علمی پزشکان به ویژه برخی رشته‌های مرتبط با ورزش از جمله فیزیوتراپی به ورزشکاران تیم‌های ملی و ورزش همگانی در جامعه خبر داد و گفت: در این زمینه آمادگی برای انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک از سوی سازمان نظام پزشکی با وزارت ورزش وجود دارد.


رئیس کل سازمان نظام پزشکی همچنین به وزیر ورزش پیشنهاد کرد تا برای جامعه پزشکی یک انجمن ورزشی ویژه پزشکان راه اندازی شود.


** استقبال وزیر ورزش از همکاری با سازمان نظام پزشکی


در ادامه این دیدار کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان نیز با قدردانی از حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی در این وزارتخانه و ارائه توضیحات و پیشنهادات‌شان عنوان کرد: وزارت ورزش برای ارتقای سلامت به هر شکلی در راستای افزایش سلامت جامعه استقبال می‌کند.


وی با اشاره به مقوله تولید ناخالص داخلی و سهم ورزش در این حوزه افزود: در این زمینه از ظرفیت‌های حوزه سلامت برای افزایش این مولفه استقبال می‌کنیم.


هاشمی با اشاره به اینکه بسیاری از ورزشکاران در کشور براساس اصول علمی ورزش نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: براین اساس از انعقاد تفاهم نامه با سازمان نظام پزشکی و همکاری علمی مشترک استقبال می‌کنیم.

دکتر علی سلحشور امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.