ﺳﻪشنبه، 26 تیر 1403

دیدار معاون انتظامی و مشاور حقوقی سازمان نظام پزشکی با مدیرکل امور نمایندگی های قوه قضاییه

  • 19 تیر 1403
  • 09:28
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
دیدار معاون انتظامی و مشاور حقوقی سازمان نظام پزشکی با مدیرکل امور نمایندگی های قوه قضاییه
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی به همراه مشاور حقوقی رئیس کل و مشاور حقوقی معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی با مدیرکل امور نمایندگی های قوه قضاییه دیدار و گفتگو کردند

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی به همراه مشاور حقوقی رئیس کل و مشاور حقوقی معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی با مدیرکل امور نمایندگی های قوه قضاییه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، با توجه به معرفی 5 نفر از قضات عالی رتبه به عنوان نماینده قوه قضاییه برای پنج شعبه هیات عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی، از سوی معاون اول محترم قوه قضاییه، دکتر سید علی ریاض معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی به همراه دکتر ذبیح اله واحدی مشاور حقوقی رئیس کل و دکتر نوید رهبر مشاور حقوقی معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی با آقای دکتر حسین مسرور نعیمی مدیرکل امور نمایندگی های قوه قضاییه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار دکتر ریاض ضمن تبریک انتصاب مدیرکل جدید امور نمایندگی های قوه قضاییه، بر اهمیت جایگاه نمایندگان قوه قضاییه در هیات های عالی انتظامی و ایجاد پل ارتباطی منظم و کارآمد بین معاونت انتظامی سازمان و قضات عالی رتبه تاکید کرد.

وی با تاکید بر نقش پیشگیری از قصور در کاهش جرایم و تخلفات حوزه سلامت، پیشگیری را از اولویت های معاونت انتظامی برشمرد.

در این دیدار مشاور حقوقی رئیس کل سازمان نظام پزشکی بر نقش آموزش در پیشگیری از قصور پزشکی تاکید کرد.

دکتر واحدی با اشاره به کارگاه های آموزشی برگزار شده برای قضات و شاغلین حرف پزشکی و وابسته در چارچوب تفاهم نامه همکاری سازمان نظام پزشکی و معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، بر ادامه این برنامه های آموزشی با همکاری قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد.

دکتر رهبر مشاور حقوقی معاونت انتظامی سازمان نیز در این دیدار با اشاره به جلسات حقوقی که هر ماه با حضور قضات عالی رتبه در این معاونت برگزار می گردد و با تاکید بر نقش مثبت این جلسات در حل و فصل ابهامات و مشکلات در پرونده های انتظامی و تقویت روند رسیدگی های انتظامی در چارچوب دادرسی منصفانه، بر ادامه این روند ابراز امیدواری کرد.

در این دیدار مدیرکل امور نمایندگی های قوه قضاییه ضمن اشاره به خلا های قانونی و مشکلات حوزه سلامت، بر نیاز به یک آیین دادرسی افتراقی خاص این حوزه تاکید کرد. دکتر مسرور نعیمی بر ایجاد وحدت رویه در صدور آراء انتظامی، اصلاح آیین نامه های انتظامی، برگزاری دوره های آموزشی الزامی برای اعضاء هیات های انتظامی در حوزه حقوق و مسوولیت پزشکی و آیین دادرسی تاکید کرد. 

 

 

.

هانی خلاقی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.