ﺳﻪشنبه، 11 اردیبهشت 1403

دولت نگاه خود را به روش تعرفه گذاری خدمت سلامت تغییر دهد

دولت نگاه خود را به روش تعرفه گذاری خدمت سلامت تغییر دهد
رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: نگاه دولت در تعرفه گذاری نگران کننده است، بر واقعیات سرپوش می گذارد و آنها را سرکوب می کند. باید نگاهی آینده نگر و مسئولانه داشته باشد، در غیر اینصورت نه تنها به مقصود نمی رسد که ابزار تعرفه گذاری را از دست می دهد و این سرنوشت، محتوم است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی؛ دکتر محمود فاضل در ادامه افزود:اداره جامعه مقتضیات و لوازمی دارد که باید آن را شناخت. اگر تعرفه توسط ارائه دهندگان آن رعایت نگردد یعنی ایراد دارد یعنی باید بازنگری شود یعنی مرجعیت نهاد تعرفه گذار متزلزل شده است و اگر همچنان واقعیات را نبیند جز نانظمی در دریافت تعرفه و ناتوانی در ایجاد انضباط حاصلی نخواهد داشت .

  وی اظهار داشت:روش قانونی و پذیرفته شده عبارتست از تعیین تعرفه براساس قیمت تمام شده و شریک کردن برخی مولفه ها در آن . همزمان بایستی با تقویت و پاسخگو کردن سازمان های بیمه گر ، بار مالی را از گرده بیماران برداشت .

 دکتر فاضل عنوان کرد:این بدیهی ترین انتظار از یک دولت مستقر است. مردم شایسته ی دریافت بهترین و باکیفیت ترین خدمات سلامت هستند و یک دولت لایق باید تمام فکر و ذکرش تامین آن باشد .

  رئیس شورای عالی نظام پزشکی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر با گذشت نزدیک به یک ماه هنوز تعرفه ها اعلام نشده است و این هم ترک فعل است و هم خلاف تکلیف قانون گذار .

 دکتر فاضل در پایان تاکید کرد: مهمترین پایه های دولت ها ، اعتماد مردمی است ، هشیار شویم مراقب استحکام آن باشیم .

فریبا خان احمدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.