شنبه، 8 اردیبهشت 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه:

از تلاش های خبرنگاران سلامت در بیان مطالبات و مشکلات جامعه پزشکی قدردانی می کنم

از تلاش های خبرنگاران سلامت در بیان مطالبات و مشکلات جامعه پزشکی قدردانی می کنم
سازمان نظام پزشکی کشور امروز ۲۱ اسفند میزبان اهالی رسانه بود، در این نشست صمیمانه خبرنگاران حوزه سلامت و اصحاب رسانه به بیان دغدغه ها و چالش های پیرامون اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه سلامت پرداختند و  از دکتر محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی به جهت ارتباط سازنده و تعامل مناسب و پاسخگو بودنشان در برابر افکار عمومی و اهالی رسانه تقدیر کردند. گرچه که آنها نسبت به برخی از کاستی ها و چالش های موجود بویژه در  ارتباط با  برخی از مسئولان نظام سلامت  انتقادهایی هم داشتند.در ادامه این نشست صمیمانه رئیس سازمان نظام پزشکی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت همچنین از تلاش های فعالان عرصه خبر و رسانه در بیان واقعیات و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و بازتاب مشکلات و مطالبات جامعه پزشکی قدردانی کرد. 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی؛ در نشست صمیمانه رئیس کل سازمان نظام پزشکی، معاونین و سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل با اهالی رسانه، دکتر رئیس زاده  به معرفی دکتر علی سلحشور به عنوان سرپرست جدید اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی به اصحاب رسانه پرداخت و در ادامه دکتر سلحشور پس از خوشامدگویی به خبرنگاران؛ نسبت به توجه ویژه و نقش موثر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در بحث اطلاع رسانی و تعامل و همکاری با خبرنگاران تاکید کرد.

دکتر سلحشور  فضای رسانه را مکانی برای رشد و بالندگی دانست و گفت:ما باید از ظرفیت رسانه ها در راستای شفاف سازی و بیان مطالبات و دغدغه های جامعه پزشکی استفاده کنیم و در مسیر شفاف سازی گام برداریم.

در ادامه این نشست صمیمانه رئیس سازمان نظام پزشکی در پاسخ به سوالات خبرنگاران پیرامون تعیین و تکلیف تعرفه های پزشکی ۱۴۰۳  و وضعیت صندلی های دستیاری رشته های تخصصی مادر توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است، امیدواریم سازمان برنامه و بودجه افزایش ۴۶ درصدی را بدون تغییر به هیات دولت برساند و به تصویب برسد.

دکتر رئیس زاده خاطر نشان کرد: افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ در دی ماه سال جاری در شورای عالی بیمه به تصویب رسید.

دکتر رئیس زاده با بیان اینکه افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده اما همچنان در این سازمان باقیمانده است، ابراز امیدواری کرد، سازمان برنامه افزایش ۴۶ درصدی را بدون تغییر به هیات دولت برساند و با توجه به تاکیدات ریاست‌جمهوری، هیات دولت افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی را تصویب و ابلاغ کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: تعرفه‌های پزشکی حق مردم و پزشکان است. درست نیست که تعرفه‌های پزشکی سال آتی با تاخیر ابلاغ و با تاخیر بیشتر اجرایی شود چراکه پیاده‌سازی تعرفه‌ها در سامانه‌های بیمه زمان‌بر است.

دکتر رئیس زاده همچنین در خصوص میزان ورود دانشجویان به برخی رشته‌های تخصصی پزشکی گفت: در برخی رشته‌ها مانند طب اورژانس، بیهوشی و اطفال با کمبود پزشک متخصص در سال‌های آینده مواجه خواهیم شد.

 وی  ادامه داد: برای مثال طی 4 سال گذشته باید 1400 دستیار "رزیدنت" در رشته تخصصی بیهوشی وارد می‌شدند اما این آمار اکنون 400 نفر است! ما سالانه بیش از 250 نفر کمبود ورود به رشته تخصصی بیهوشی داریم، ما موافق افزایش تعداد پزشکان هستیم اما با مسائل کارشناسی و نه به صورتی که الان وجود دارد.

 وی در پایان تصریح کرد: شرایط دستیاری باید برای پزشکان عمومی جذابیت داشته باشد، مشکل اصلی این است که دوره رزیدنتی به عنوان دانشجویی حساب می‌شود و میزان پرداختی به رزیدنت‌ها نیز پایین است. شرایط درآمدی نامطلوب در برخی رشته‌های تخصصی باعث شده تا میزان استقبال پزشکان از این رشته‌ها کمتر باشد.

فریبا خان احمدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.