شنبه، 8 اردیبهشت 1403

بازدید رئیس سازمان نظام پزشکی و رئیس شورای عالی از خطوط تولید کارخانه های داروسازی

اصلی ترین چالش امروز صنعت داروسازی " نقدینگی" است

اصلی ترین چالش امروز صنعت داروسازی " نقدینگی" است
رئیس کل سازمان نظام پزشکی به همراه رئیس شورای عالی  و سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان دو شنبه مورخ 14 اسفند ۱۴۰۲ با هدف اطلاع از توانمندی صنعت داروسازی و تقدیر از زحمتکشان این عرصه مهم از خطوط تولید و آزمایشگاه های کارخانه شرکت داروسازی دکتر عبیدی، شرکت شیمی داروی پارسیان و شرکت زیست دارو دانش بازدید کردند. این بازدید با همت و هماهنگی دکتر محمد عبده زاده رئیس هیات مدیره و همراهی دکتر مهدی پیرصالحی نائب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران انجام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل سازمان نظام پزشکی، در این بازدید که با میزبانی مدیران عامل محترم داروسازی دکتر عبیدی، شرکت شیمی داروی پارسیان دارو و شرکت زیست دارو دانش و سایر مدیران این شرکت ها صورت پذیرفت ، جلسه ای جهت اطلاع از توانمندی صنعت داروسازی و عملکرد بخش های مختلف برگزار گردید و طی آن رئیس سازمان نظام پزشکی و رئیس شورای عالی ضمن تقدیر از زحمتکشان این عرصه مهم  به تبادل نظر پیرامون چالش های این صنعت پرداختند و راهکارهای گوناگون جهت رفع مشکلات و ارتقاء کمی و کیفی هر بخش مطرح گردید.

در طی این بازدید، رئیس کل سازمان نظام پزشکی و رئیس شورای عالی در جریان سرمایه گذاری های این شرکت های دارویی در خطوط جدید تولید دارو و توانمندی های تحسین برانگیز صنعت داروسازی کشور قرار گرفتند و طی جلساتی با مدیران عامل این شرکت‌های مذکور، چالش‌های صنعت داروسازی، راههای برون رفت و نیز تعاملات دوسویه ی سازمان نظام پزشکی و صنعت داروسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این در حالی است که صنعت داروسازی کشور با وجود برخوداری از استانداردهای بالای جهانی به شدت نیاز به تامین مالی و سرمایه در گردش دارد. بطوریکه پشتیبانی و حمایت های مالی و قانونی به یکی از دغدغه ها و نگرانی های صنعت داروسازی کشوربدل شده است. در همین حال صاحبان صنایع داروسازی کشور معتقدند؛  به لحاظ دانش فنی صنعت دارو در جایگاه خوبی قرار دارد اما این صنعت نیاز به بازسازی و نوآوری دارد تا بتواند بیش از پیش توسعه یابد و بدین ترتیب با ایجاد انگیزه شاهد خروج نیروهای علمی و تخصصی کشور نباشیم. 

-صنعت داروسازی کشور از عوامل مهم خودکفایی کشور است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی؛ داروسازی عبیدی و شرکت شیمی داروی پارسیان دارو را شرکت هایی با پتانسیل‌های بالا در صنعت دارویی کشور دانست و این بازدید را بسیار مفید جهت مشاهده ی از نزدیک این ظرفیت‌ها ارزیابی کرد.

 دکتر رییس زاده پس از بازدید از صنعت داروسازی کشور عنوان کرد:صنعت داروسازی و داروسازان این کشور مایه افتخار و از عوامل مهم خودکفایی کشور در عرصه بهداشت و درمان کشور هستند.

وی جدی ترین مشکل این صنعت را درحال حاضر تامین نقدینگی ، وصول مطالبات از شرکت‌های بیمه، و نیز تعدد قوانین لحظه ای عنوان کرد و اظهار داشت: چالش های اینچنینی سیاستگذاری برای توسعه این صنعت در بلندمدت را با چالش مواجه کرده است.

-موانع کندکننده دانش داروسازی کشور رفع شود

همچنین رئیس شورای عالی نظام پزشکی در جریان بازدید از خطوط تولید صنایع دارویی کشور گفت: تولید دارو به لحاظ روش، الزامات، تکنولوژی ، مصرف کننده و ... با تولید مواد دیگر متفاوت است و دقت و وسواس خاصی را می طلبد.

دکتر محمود فاضل در ادامه افزود: اقتضا دارد،مسئولین تصمیم گیر حاکمیت و دولت، در حوزه اقتصاد و سلامت ، سیاست هایی اتخاذ کنند که به رشد و تعالی بیانجامد.

وی گفت: بسیاری از برندهای داروسازی ایران که گواهی GDP را دریافت کرده اند قابل رقابت با برندهای اروپایی هستند.

دکتر فاضل تاکید کرد: دانش داروسازی پشتوانه و اساس حوزه سلامت است و موانع کندکننده آن باید رفع شود.

گفتنی است، داروسازی دکتر عبیدی در زمینه تولید محصول نهایی، شرکت داروی پارسیان دارو در زمینه تولید مواد اولیه و نیز شرکت زیست دارو دانش به عنوان شرکت دانش بنیان و های تک فعالیت دارند.

 

فریبا خان احمدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.