شنبه، 8 اردیبهشت 1403

رییس سازمان نظام پزشکی کشور در برنامه «کشیک سلامت»:

انتخاب هوشمندانه نامزدهای انتخابات مجلس در حوزه سلامت

  • 11 اسفند 1402
  • 14:33
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
انتخاب هوشمندانه نامزدهای انتخابات مجلس در حوزه سلامت
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور که در برنامه کشیک سلامت حاضر شده بود درباره نقش پزشکان در مجلس و توقع از سیاست‌گذاری‌ها در حوزه سلامت سخن گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی؛دکتر محمد رئیس زاده در پاسخ به مجری برنامه کشیک سلامت در رابطه با اینکه حضور پزشکان در مجلس چه تاثیری در حوزه سلامت خواهد داشت، گفت: ما به همکاران‌مان توصیه می‌کنیم نمایندگانی را انتخاب کنند که موضوع سلامت را جزو الویت‌های پیشرفت کشور قلمدا‌د کنند. برای ما مهم است که مجلس برای حوزه سلامت چه در بعد قانون‌گذاری، بعد نظارت و چه در بعد جلوگیری از تصویب قوانین نامناسب تاثیرگذار باشند، این قوه، کلیدی‌ترین نهاد در حوزه مصوبات حوزه سلامت است و ما باید انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشیم.
رییس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به نامزد انتخاباتی تعدادی از اعضای سازمان نظام پزشکی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس یازدهم، قانون عدالت آموزشی برای اصلاح و به‌روز شدن به مجلس رفت ولی متاسفانه تبصره‌ای برای این قانون وضع شد که روح آن با دستیاران و سهمیه مناطق محروم نامهربان بود. مجلس باید با دانشجویان ما در دوره تخصصی و فوق تخصصی مهربان‌تر باشد و امیدوارم مجلس جدید انتظارات ما را برآورده کند.
دکتر رییس‌زاده در انتقاد به برخی نامهربانی‌هایی که به جامعه پزشکان می‌شود، خاطرنشان شد: لزومی ندارد اگر بخواهیم برای سلامت مردم گامی برداریم، جامعه پزشکان را به چالش بکشانیم. جامعه پزشکی لشگری است که حافظ سلامت مردم است، مگر می‌شود این لشگر و مردم را در ۲ جا دید؟ اینها خادمین مردم هستند.
وی گفت: مگر می‌شود بخواهید مصالح سلامت جامعه را تامین کنید و با خادمین مردم جنگید؟ برخی تصور می‌کنند که اگر قرار است از حقوق مردم دفاع کنیم حتما باید به جامعه پزشکی لگدی بزنیم. این تصور غلطی است، جامعه پزشکی جزیی از مردم هستند.

فریبا خان احمدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.