شنبه، 8 اردیبهشت 1403

برگزاری کارگاه هم‌اندیشی و توانمندسازی اخلاق‌پزشکی سازمان نظام‌پزشکی در تبریز

  • 27 دی 1402
  • 13:46
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
برگزاری کارگاه هم‌اندیشی و توانمندسازی اخلاق‌پزشکی سازمان نظام‌پزشکی در تبریز
کارگاه هم‌اندیشی و توانمندسازی اخلاق‌پزشکی سازمان نظام‌پزشکی با محوریت راهنمای عمومی اخلاق‌حرفه‌ای در تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام‌پزشکی، مدیر دبیرخانه اخلاق‌پزشکی سازمان نظام‌پزشکی از برگزاری کارگاه اخلاق حرفه‌ای سازمان نظام‌پزشکی با محوریت کتاب "راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای شاغلین حرف پزشکی و وابسته سازمان نظام‌پزشکی جمهوری اسلامی ایران" در روز جمعه مورخ 29 دیماه سال جاری در تبریز خبر داد.

دکترسعید بیرودیان افزود: این کارگاه یکروزه توسط دبیرخانه اخلاق‌پزشکی سازمان نظام‌پزشکی و با همکاری معاونت محترم انتظامی کل کشور و سازمان نظام‌پزشکی تبریز با حضور اعضاء محترم شورای هماهنگی استان، روسای هیات مدیره‌های شهرستان‌های استان، معاونین انتظامی شهرستان‌های استان و اعضای کمیسیون کارشناسی اخلاق پزشکی استان، اعضای دادسراهای انتظامی نظام پزشکی استان، اعضای هیات‌های انتظامی بدوی و تجدید نظر نظام پزشکی استان، در سازمان نظام پزشکی تبریز برگزار خواهد شد.

همزمان با این کارگاه، کمیسیون کارشناسی اخلاق‌پزشکی استان آذربایجان شرقی به عنوان مرجع رسیدگی به پرونده‌های واصله به حوزه انتظامی سازمان که دارای موضوعات اخلاقی هستند، در تبریز به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

مدیر دبیرخانه اخلاق‌پزشکی سازمان نظام‌پزشکی با اشاره به ضرورت و اهمیت برگزاری این کارگاه از حضور چهره‌های برتر اخلاقی، حرفه‌ای، علمی و پژوهشی در این برنامه یک روزه خبر داد و عنوان داشت؛ سعی شده است با توجه به نیاز روز جامعه پزشکی و مسایل موجود، مطالب مفید با محوریت کتاب "راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای شاغلین حرف‌پزشکی و وابسته سازمان نظام‌پزشکی جمهوری اسلامی ایران" جمع‌آوری و در سخنرانی‌های تخصصی مورد بحث قرار گیرد. همچنین مقرر شده است تا نمونه‌هایی از برخی از پرونده‌های موجود در دادسراهای انتظامی نظام‌پزشکی که دارای ابعاد اخلاقی هستند نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی اخلاقی قرار گیرد.

وی از اهداف اصلی برگزاری این سمینار به تبیین جایگاه اخلاق حرفه‌ای در پزشکی، آشنایی با قوانین سازمان نظام‌پزشکی بر اساس راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای و ضرورت دستیابی به اتحاد و وحدت رویه بین اقشار مختلف جامعه‌پزشکی با نگرش بی‌طرفانه و با اولویت منافع بیمار اشاره و عنوان کرد: در این برنامه، پس از سخنرانی‌های اساتید اخلاق و حقوق پزشکی، یک جلسه پانل تخصصی و پرسش و پاسخ و هم اندیشی با محوریت راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای برگزار خواهد شد.

وی در پایان از همکاری ارزشمند سازمان نظام پزشکی تبریز جهت برگزاری این برنامه علمی تشکر کرد و اظهار داشت: طبق دستور ریاست کل محترم سازمان و هماهنگی صورت گرفته با معاونت محترم انتظامی کل کشور، برگزاری این نشست ها و برنامه های تخصصی اخلاق حرفه‌ای توسط دبیرخانه اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی کل کشور در سایر استان ها نیز ادامه خواهد یافت.

 

فریبا خان احمدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.