شنبه، 8 اردیبهشت 1403

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور از افزایش دو برابری کشتار کودکان در غزه در مقایسه با ۴۰ جنگ اخیر خبر داد

اعطای جایزه صلح نوبل حق جامعه پزشکی غزه است

اعطای جایزه صلح نوبل حق جامعه پزشکی غزه است
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ضمن تشکر از جامعه پزشکی غزه نسبت به اعطای جایزه صلح نوبل به جامعه پزشکی غزه بنابر پیشنهاد غربی‌ها تاکید کرد و گفت: در جنگ غزه ۳۶ پزشک فعال در منازل بیماران مورد ترور هدفمند قرار گرفتند و بیش از ۴۰۰۰ کادر درمان و بیش از ۱۰۵ پزشک به شهادت رسیدند. بر این اساس جایزه صلح نوبل حق جامعه پزشکی غزه است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛دکتر محمد رئیس زاده، دوشنبه شب هجدهم دی ماه ۱۴۰۲در برنامه "به افق فلسطین" شبکه افق گفت: کشتار کودکان و زنان در غزه اصل جنگ و نه عوارض جنگ است. بطوریکه طبق اعلام یونیسف حملات اسرائیل بیانگر یک سیاست خاص برای کشتار کودکان است.

وی با بیان اینکه حمله به بازوی نظامی حماس بهانه است، اظهار داشت: حمله هدفمند به مراکز درمانی، ترور پزشکان، کشتار عامادانه کودکان و زنان توسط اسرائیل حکایت از یک نسل کشی آشکار دارد و اصل جنگ است.

دکتر رئیس زاده با اعلام تقدیر جامعه پزشکی از عملکرد، گزارش فجایع و موضع گیری قابل قبول سازمان بهداشت جهانی و یونیسف در جنگ غزه گفت: مواضع سازمان بهداشت جهانی و یونیسف بر این نکته تاکید دارد که جنگ غزه، جنگ علیه کادر درمان، زنان، کودکان و نسل کشی است.در جنگ غزه ۳۶ پزشک فعال غزه در منازل بیماران مورد ترور هدفمند قرار گرفتند و بیش از ۴۰۰۰ کادر درمان و بیش از ۱۰۵ پزشک در غزه به شهادت رسیدند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به واکنش قابل قبول WHO در این مدت افزود: طبق گفته مسئولین بین المللی، متاسفانه بالای ۲۳۰۰۰ شهید و ۵۸ هزار مجروح در غزه داشتیم.

دکتر رئیس زاده در ادامه صحبت‌هایش به بیان وقایع جنگ غزه پرداخت و عنوان کرد: از میان ۵۸ هزار مجروح غزه، وضعیت ۵ هزار نفر وخیم است که باید از غزه به صورت فوری خارج شوند تا خدمات درمانی را دریافت کنند. اولویت درمان در غزه، خروج این ۵ هزار نفر از غزه برای درمان است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه از ۳۶ بیمارستان در شمال غزه متاسفانه هیچ بیمارستانی فعال نیست، گفت: برخی از این بیمارستان‌ها به طور مستقیم مورد هجوم قرار گرفتند یا به دلیل نبود امکانات به طور کامل از دور خارج شدند. این در حالی است که روزانه بیش از ۴۲۰ کودک در غزه کشته یا مجروح می‌شوند. در همین حال کشتار کودکان در غزه نسبت به سایر رده‌های سنی، ۴۰ درصد بیشتر است و هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه شهید می‌شود.

وی با بیان اینکه غزه ناامن‌ترین جای دنیا برای کودکان است، عنوان کرد: بالای ۷۰ درصد شهدا کودکان و زنان هستند و حدود ۱۰ هزار کودک شهید و ۹ هزار کودک مفقود در غزه داریم. هر روز ۱۰ کودک، قطع پا می‌شوند و بیش از ۱۰۰۰ کودک تاکنون قطع عضو شده اند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه کشتار کودکان در غزه در مقایسه با ۴۰ جنگ اخیر، ۲ برابر است، افزود: این حجم حملات به بیمارستان‌ها و زدن هدفمند مراکز درمانی و دیگر جنایات رژیم صهیونیستی نشان از این دارد که رژیم به صورت هدفمند به دنبال نسل کشی چه نسل الان و چه نسل آینده است.

وی در مورد ارسال کمک‌ها به غزه گفت: کمک‌ها به سمت غزه ارسال شدند، اما متاسفانه کشورهای همجوار همکاری‌های لازم را انجام ندادند. با وجود اینکه در زمان آتش‌بس کمک‌ها به سمت غزه ارسال شدند، اما به دلیل حساسیت‌هایی که در مورد کمک ایران وجود دارد، کمک‌های از سوی ایران متاسفانه امکان ورود به غزه را پیدا نکردند.

وی ادامه داد: بیشترین فشار روحی علاوه بر اصحاب خبر به کادر بهداشت و درمان وارد می‌شود چرا که می‌بینند می‌توانند مجروحی را نجات دهند، اما به دلیل نبود امکانات کاری از دستشان بر نمی‌آید و این بدترین اتفاقی است که یک پزشک می‌تواند آن را تجربه کند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: فردای روزی که بیمارستان المعمدانی هدف قرار گرفت و بیش از هزار نفر در آن بیمارستان قتل عام شدند، در میدان فلسطین تجمع باشکوهی توسط همه عناصرو ارگان‌های سلامت شکل گرفت.

وی گفت: کادر بهداشت و درمان ما مانند همیشه آمادگی کاملی را برای حضور در صحنه فلسطین دارا هستند، اما متاسفانه نمی‌توانند در صحنه حضور پیدا کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه توان بالای جامعه پزشکی کشور ما در بهداری رزم دوران دفاع مقدس، برخی رکوردهای جهانی طب رزم دنیا را جابجا کرد، اظهار داشت: حضور اساتید برجسته‌ای نظیر استاد کلانتر معتمدی، دکتر فاضل، دکتر فرخ سعیدی، دکتر صحت و شاگردان آن‌ها نظیر دکتر عین اللهی، دکتر ظفرقندی، دکتر مسعود خاتمی و دکتر عرب خردمند در بیمارستان‌های صحرایی نزدیک به خطوط مقدم جنگ، برجستگی ویژه بهداری رزم ما بود.

وی با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی ما توان بسیار بالا و عطش بالایی برای حضور در غزه و کمک به مجروحین آن را دارد، خاطر نشان کرد: در طول قریب ۵ سال جنگ مقاومت با جریان تکفیری‌های داعش، جامعه پزشکی ما مانند دوران دفاع مقدس کاملاً روسفید از این اتفاق بیرون آمدند.

وی در پایان از جامعه پزشکی کشور و کرمان و همچنین وزیر بهداشت برای رسیدگی به مجروحین حادثه گلزار شهدای کرمان تقدیر کرد.

فریبا خان احمدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.