شنبه، 8 اردیبهشت 1403

جزئیات وضعیت رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی کرمان

15 پزشک و جراح عمومی،ارتوپد،عروق، اعصاب و متخصص بیهوشی در ساعات اولیه حادثه تروریستی به کرمان اعزام شدند

15 پزشک و جراح عمومی،ارتوپد،عروق، اعصاب و متخصص بیهوشی در ساعات اولیه حادثه تروریستی به کرمان اعزام شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از اعزام تیم های درمانی از استان های فارس، تهران و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برای رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی کرمان در ساعات اولیه این حادثه خبر داد و ضمن قدردانی از حضور چهار تیم اعزامی کادر درمان در مراکز درمانی استان کرمان گفت:حضور حدود 15 پزشک از جمله جراحان عروق، عمومی، اعصاب، ارتوپد و متخصصین بیهوشی و تعدادی پرستار از سه استان مذکور در کنار کادر درمان استان کرمان کار رسیدگی به مجروحان حادثه را سرعت بخشید.

دکتر مهدی احمدی نژاد با بیان اینکه در ساعات اولیه حادثه تروریستی کرمان همه نیروهای درمانی طی فراخوانی پای کار آمدند به خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: در همان ساعات اولیه این حادثه 195 بیمار پذیرش شدند، در حال حاضر 101 بیمار بستری در شهرستان کرمان بستری هستند از این تعداد 32 نفر در بخش های ویژه و 69 نفر در بخش های عادی بستری هستند.

وی با بیان اینکه تمامی امکانات درمانی و دارویی در استان کرمان برای رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی کرمان فراهم است، اظهارداشت: تیم درمانی طی فراخوانی از سوی ستاد بحران استان کرمان در مراکز درمانی حضور پیدا کردند.  

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه تاکنون 140 عمل جراحی برای مجروحان حادثه تروریستی کرمان انجام شده است، عنوان کرد: خوشبختانه بیشتر بیماران بستری در مراکز درمانی استان کرمان وضعیت شان خوب است بسیاری نیز ترخیص شدند و 32 نفر در بخش های ویژه بستری هستند و از این تعداد 10 نفرشان به دلیل وخامت حال شان تحت تهویه مکانیکی و ونتیلاتور هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره حضور به موقع کادر درمان برای رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی کرمان گفت: با توجه به اینکه حوادث بزرگی از جمله زلزله بم را استان کرمان تجربه کرده ایم و چندی قبل نیز حادثه سقوط بالگرد را در این استان شاهد بودیم، آمادگی کادر درمان مان اثبات شده است. از طرفی مانورهایی که برگزار می کنیم باعث آمادگی کادر درمان شده است و ما از همان دقایق اولیه در محل حادثه حضور داشتیم که باعث شد تعداد تلفات کاهش پیدا کند.

-حضور به موقع کادر درمان شدت آسیب و آلام را به حداقل رساند

همچنین دکتر عباس پرداختی رئیس نظام پزشکی استان کرمان نیز با بیان اینکه در حال حاضر نیازی به نیروی درمانی از استان های همجوار و تهران در استان کرمان نداریم، گفت: به دلیل استقبال گسترده پزشکان برای رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی کرمان مجبور شدیم تنها یک ساعت بعد ازاین حادثه طی پیامکی از طریق کانال سازمان نظام پزشکی اعلام کنیم که نیازی به حضور کادر درمان نداریم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از نیروهای امداد و نجات هلال احمر، نیروی انتظامی و ... گفت: ریاست کل سازمان نظام پزشکی طی تماس تلفنی پیگیر وضعیت مجروحان حادثه تروریستی و نیز حضور و مشارکت فعال کادر درمان بودند. حضور به موقع کادر درمان و همه عوامل بخصوص اهدای گروه خونی O منفی باعث شد شدت آسیب و آلام به حداقل برسد.

دکتر پرداختی ضمن تشکر از همکاری سازمان انتقال خون استان های یزد، فارس، هرمزگان و اصفهان  گفت: در حال حاضر وضعیت موجود بیمارستان ها عادی است، تعدادی از بیماران ترخیص شده اند و تنها مریض های بدحال در بیمارستان ها بستری اند.

 

 

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.