شنبه، 8 اردیبهشت 1403

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

زیرساخت‌های لازم برای تربیت دانشجوی پزشکی با توجه به افزایش ظرفیت وجود ندارد

  • 11 دی 1402
  • 13:32
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
زیرساخت‌های لازم برای تربیت دانشجوی پزشکی با توجه به افزایش ظرفیت وجود ندارد
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امکانات لازم برای تربیت دانشجوی پزشکی با توجه به افزایش ظرفیت وجود ندارد، گفت: ای کاش هنگامی که مصوبه افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی صادر شد، بر سازمان برنامه و بودجه تاکید مضاعف می‌شد که زیرساخت‌های لازم برای افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه در نشست هم‌اندیشی و آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه‌های علوم‌پزشکی که صبح روز، یکشنبه ۱۰ دی ماه برگزار شد، درباره افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته‌های پزشکی برای ۴ سال گفت:همراه با مصوبه افزایش ظرفیت، این طور از سازمان برنامه و بودجه خواسته شده است که زیرساخت‌های لازم برای افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی را فراهم کند. شرایط به نحوی است که دانشگاه‌های علوم‌پزشکی با کمترین امکانات در جهت تربیت پزشکان آینده گام برداشته‌اند.

وی ادامه داد: کرامت پزشکان باید در کنار موضوع افزایش ظرفیت در کانون توجه قرار گیرد؛ منظور این است که زیرساخت‌های لازم برای تربیت پزشکان فراهم شود. ای کاش هنگام که مصوبه افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی صادر شد بر سازمان برنامه و بودجه تاکید مضاعف می‌شد که زیرساخت‌های لازم برای افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی را فراهم کند.

خسروپناه افزود: کرامت پزشکان یعنی اینکه در کنار افزایش ظرفیت دانشجویان، زیرساخت‌های آموزش دانشجو هم فراهم شود. در سفرهای استانی خود با اساتید علوم پزشکی صحبت کردم، این استادان تاکید کردند که امکانات لازم برای تربیت دانشجو وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با مسئله مهاجرت پزشکان روبرو هستیم، گفت: ما باید درجهت جلوگیری از مهاجرت پزشکان اقدام کنیم. افزایش دانشجو، راهکار مقابله با مهاجرت دانشجویان نیست بلکه ما باید ایجاد کرامت از پزشکان در آنها احساس خوشایند ایجاد کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیسیون سلامت و علوم پزشکی را با هدف تعریف این مسائل راه اندازی کردیم. میزهای تخصصی این کمیسیون باحضور متخصصان شکل گرفته است تا متخصصان این موانع را رفع کنند.

خسروپناه در پایان گفت: ثبت کرسی‌های نظریه‌پردازی در علوم انسانی و اسلامی در کشور وجود داردغ اما ثبت کرسی‌های علوم‌پزشکی در کشور وجود ندارد. من از وزیر بهداشت می‌خواهم که پیشنهاد موضوع ثبت در  کرسی‌های علوم‌پزشکی را مطرح کند. یکی از شراط مالکیت معنوی، ثبت در کرسی‌ها است و ثبت معنوی از شرایط مالکیت معنوی است.

وی با بیان اینکه سند جامع علمی کشور در ۱۳ سال گذشته تنظیم شده است، افزود: هنگامی که سند جامع علمی کشور تنظیم شده است، حوزه پزشکی را جدی نگرفته‌اند. شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرهنگستان علوم‌پزشکی ماموریت داده که در تدوین سند نقشه جامع علمی کشور در حوزه علوم‌پزشکی مشارکت داشته باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه چهار ستاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد، گفت: این چهار ستاد وجود دارد؛ اما ستاد مستقلی برای علوم پزشکی وجود ندارد و مسائل مرتبط ذیل ستاد علم و فناوری تعریف می‌شود.

 

فریبا خان احمدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.