شنبه، 8 اردیبهشت 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در گفتگو با میزان

درآمد برخی از پزشکان کمتر از یک کارمند عادی یا یک پرستار است

درآمد برخی از پزشکان کمتر از یک کارمند عادی یا یک پرستار است
برای یک پزشک، دندان‌پزشک و داروساز احترامی که در چشم مردم دارد بسیار ارزشمند است و اصلی‌ترین سرمایه جامعه پزشکی احترام مردم است،

 محمد رئیس زاده در گفت‌وگو با میزان درباره میزان درآمد پزشکان با بیان اینکه پزشکی که ۴۰ سال سابقه دارد و استاد تمام و فرد شاخصی است در هر جای دنیا برود وضعیتش مشخص است گفت: پزشکی که تخصص خود را تمام کرده و در سراوان، ایلام و خوزستان و .. فعالیت دارد با وجود اینکه ۱۵ سال درس خوانده و نفر اول برد رشته تخصصی خود شده و در حال گذراندن طرح خود است، درآمد کمی دارد و کمتر از یک کارمند عادی و حتی برخی مواقع کمتر از یک پرستار درآمد دارد.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود پزشکان درآمد بسیار بالایی دارند حرف‌های دقیقی نیست و حرف‌های عامه پسند است، جامعه پزشکی اضافه بر ظرفیت و حرفه خود چیزی نمی‌خواهد و هر چه تعرفه مشخص کرده و حق آنهاست باید پرداخت شود، خدمات پزشکی در همه جای دنیا گران است. ارزش ویزیت خدمات پزشکی کشور ما در رتبه ۱۰۱ دنیاست اما آیا کیفیت ویزیت نیز در رتبه ۱۰۱ دنیا قرار دارد؟

رئیس سازمان نظام پزشکی درباره دلایل مهاجرت پزشکان گفت: در بحث مهاجرت کار آماری انجام شده و پر تکرار‌ترین پاسخ پزشکان به سوال در مورد دلیل مهاجرت عدم رعایت شان جامعه پزشکی، مسائل اقتصادی و بحث‌های فرهنگی و شخصی بوده است. جامعه پزشکی به شدت به رابطه و اعتماد بین خود و جامعه و مردم حساس است. برای یک پزشک، دندان‌پزشک و داروساز احترامی که در چشم مردم دارد بسیار ارزشمند است و اصلی‌ترین سرمایه جامعه پزشکی احترام مردم است، هنگامی که این احترام توسط رسانه‌ها و مسئولانی که حرف‌های نادرستی را بیان می‌کنند خدشه‌دار شود بر روحیه جامعه پزشکی اثر می‌گذارد چراکه در سخت‌ترین شرایط به میدان آمدند و انتظار شنیدن این سخنان را ندارند.

وی گفت: قطعاً جامعه پزشکی تافته جدابافته‌ای نیستند و این بچه‌ها از اقوام من و شما هستند، درس خواندند و زحمت کشیدند. برخی تلاش می‌کنند پزشکی و رشته‌های پزشکی را سبک کنند و این کار اشتباهی است

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.