شنبه، 8 اردیبهشت 1403

در نامه رئیس کل نظام پزشکی خطاب به رئیس جمهور عنوان شد

کاهش غیر قانونی تعرفه در سال ۱۴۰۲ ترمیم و جبران شود

کاهش غیر قانونی تعرفه در سال ۱۴۰۲ ترمیم و جبران شود
رئیس کل نظام پزشکی در نامه ای به رئیس جمهور در خصوص تعرفه های پزشکی گفت: محاسبه تعرفه خدمات سلامت در سال ۱۴۰۳ بر اساس قیمت تمام شده باشد و قبل از پایان سال اعلام گردد. کاهش غیر قانونی تعرفه در سال ۱۴۰۲ ترمیم و جبران شود، کتاب CPT علیرغم بعضی دستکاری های جانبدارانه مبنای تعرفه گذاری قرار گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی؛ متن این نامه به شرح ذیل است:

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رییسی
رییس محترم جمهوری اسلامی ایران


باسمه تعالی
سلام علیکم

احتراماً به استحضار می رساند علی رغم تأکیدات قبلی جنابعالی در خصوص وضع و ابلاغ تعرفه های خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی در زمان مقرر باز هم شاهد تخلفات قانونی و عدم توجه مسؤولان ذیربط به این موضوع اساسی در مسیر ارائه خدمات سلامت به مردم هستیم لذا در راستای دفاع از حقوق مردم و جلوگیری از افزایش سهم پرداخت از جیب بیماران و نیز امکان تداوم ارائه خدمات مطلوب سلامت توسط جامعه پزشکی، استدعا دارم دستور فرمایید در اسرع وقت و قبل از پایان سال جاری نسبت به موارد زیر اقدام عملی و عاجل به عمل آید:

1_ شورایعالی بیمه سلامت تعرفه خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی سال ۱۴۰۳ را بر اساس قیمت تمام شده تعیین کند و سپس وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه برای تصویب آن در هیات دولت قبل از پایان سال جاری اقدام نمایند. (طبق ماده ۹ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه، این امر باید قبل از تصویب بودجه سال بعد و قبل از پایان هر سال انجام شود.)

2_ با توجه به درخواست سازمان نظام پزشکی و دستور دفتر جنابعالی و معاون محترم اول و اعلام موافقت وزارت بهداشت به سازمان برنامه و بودجه، ترمیم تعرفه های خدمات سلامت سال ۱۴۰۲ برای رسیدن به همان سقف مصوب شورایعالی بیمه توسط سازمان برنامه و بودجه اجرایی شود. (توضیح آنکه تعرفه مصوب شورایعالی بیمه سلامت برای ۱۴۰۲ بصورت غیرقانونی توسط مسؤولان وقت سازمان برنامه‌و بودجه ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد.)

3_ ویرایش کتاب جدید ارزش نسبی خدمات سلامت که توسط سازمان نظام پزشکی آماده شد و در دبیرخانه شورایعالی بیمه سلامت نیز مورد موافقت قرار گرفت، توسط شورای عالی بیمه سلامت مبنای تعرفه گذاری قرار گیرد. (توضیح اینکه این امر مهم یک نوبت از دستور کار شورایعالی بیمه سلامت خارج شد و هنوز هم کتاب ارزش نسبی مربوط به ۱۵ سال قبل مبنای تعرفه می باشد که هم خیلی از خدمات جدید در آن وجود ندارد و هم در برخی مقاطع زمانی دچار دستکاری های جانبدارانه قرار گرفته است که منجر به تشدید فقدان عدالت بین رشته ای شده است.)

پیشاپیش از دستورات راهگشای جنابعالی صمیمانه سپاسگزارم.


محمد رییس زاده- رئیس کل سازمان نظام پزشکی

 

فریبا خان احمدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.