شنبه، 8 اردیبهشت 1403

آیت الله علم الهدی در دیدار با رئیس کل سازمان نظام پزشکی

پزشکان در قله مردم‎‌داری هستند و به عشق وطن، خدمت می‎‌کنند

پزشکان در قله مردم‎‌داری هستند و به عشق وطن، خدمت می‎‌کنند
آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با وی بر ضرورت حمایت از جامعه درمان کشور با محور پزشکان تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با وی با  تأکید بر ضرورت حمایت از جامعه درمان کشور با محور پزشکان گفت: متولی حفظ کرامت پزشکان، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت است، از این رو  مهم است که مسائل درآمدی پزشکان موردتوجه قرار بگیرد، اما مهم‌تر از آن، تقویت عزت عمومی جامعه پزشکان است.

آیت الله علم الهدی  افزود: هم اکنون نه فقط دیگر پزشکان متخصص و فوق تخصص از دیگر کشور‌ها در ایران طبابت نمی‌کنند بلکه دانشجویان غیرایرانی در مراکز آموزشی کشور به تحصیل می‌پردازند تا اعتبار مدرک تخصص و فوق تخصص خود را با تحصیل در ایران ارتقا دهند.

وی با بیان این که پزشک، احساس و عاطفه دارد افزود: پزشک، همواره در قله مردم‎‌داری است و به عشق وطن، خدمت می‎‌کند، اما گاهی همین فرد در معرض اتهاماتی قرار می‌گیرد که شاید برخاسته از جریان نفوذ باشد که در نهایت، پزشک را از ادامه خدمت به هموطن دلسرد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حس وطن‎ پرستی و خدمت به هم‎نوع در همه پزشکان وجود دارد، اما تقویت این روحیه و حمایت، مهم‌تر از اصلاح تعرفه یا افزایش درآمدها، مقام پزشکان را در جامعه تثبیت و تحکیم می‌کند.

علم‌الهدی همچنین افزود: حمایت از درمان با محور نقش‌آفرینی بیمه‌ها از موضوعات مورد نیاز امروز کشور است.

رئیس  سازمان نظام پزشکی کشور هم در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: در سال ۱۳۶۲ حدود ۱۳ هزار پزشک در کشور فعال بودند که پنج هزار نفر از آنان متخصص بودند درحالی که این آمار اکنون به ۱۶۵ هزار نفر رسیده و ۵۰ هزار نفر از آنان متخصص هستند.

وی ادامه داد: تعداد دانشکده‌های پزشکی هم از هفت مرکز به ۷۰ مرکز رسیده است و این روند افتخارآمیز در ۴۵ سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی باید با حمایت از کادر درمان و حفظ کرامت پزشکان متعهد و مردم‎‌دار ایران عزیز ادامه پیدا کند.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: حقیقت فضای امروز جامعه پزشکی در ایران آن است که مراکز درمانی ما از پذیرش پزشکان غیرایرانی به خودکفایی کامل در نیروی انسانی متخصص رسیده است و به‌طور کامل، هیچ بیماری حتی از اقشار متمول و برخوردار وجود ندارد که سفر به اروپا و آمریکا برای درمان را امیدوارکننده‌تر از ادامه فرآیند درمان در داخل کشور بداند.

 

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.