شنبه، 8 اردیبهشت 1403

در دیدار با استاندار خراسان رضوی:

قرارگاه رسیدگی به مشکلات نظام سلامت استان تشکیل می شود

قرارگاه رسیدگی به مشکلات نظام سلامت استان تشکیل می شود
جلسه مشترک رییس کل نظام پزشکی و رییس نظام پزشکی مشهد با استاندار خراسان رضوی صبح روز شنبه در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛ دکتر محمد رییس زاده با اشاره به توانمندی جامعه پزشکی استان خراسان به بیان دغدغه های مختلف این قشر خدوم پرداخت و با بر شمردن مشکلاتی که بعضا در اثر عدم هماهنگی بین دستگاه ها گریبانگیر جامعه پزشکی شده و روند ارائه خدمات مطلوب را با دشواری روبرو می کند، اظهار داشت: اکثریت شاغلین حرف سلامت با مسیولیت پذیری و تعهد حرفه ای خود توانسته اند پزشکی ایران را در داخل و خارج سربلند کنند و این دستاورد بزرگ متاسفانه با برخی تنگ نظری ها و کج روی‌ها  در آینده نزدیک دچار خدشه خواهد شد.

رییس کل نظام پزشکی با انتقاد از افزایش بی رویه و غیر منطقی ظرفیت های رشته پزشکی گفت:  زیرساخت های لازم آموزشی باید برای دانشکده های تازه تاسیس استان فراهم شود.

وی با اشاره به مشکلات جامعه پزشکی در موضوعات مختلف تعرفه و‌مالیات از برخورد نامناسب رسانه ها و صاحبان تریبون با  مدافعان سلامت گلایه کرد و ابراز داشت: لازم است مسئولان استانی نیز حمایت خود را در پاسداشت و نگهداشت نیروی انسانی به ویژه در خصوص جوانپزشکان نشان دهند.

همچنین در این دیدار؛ دکتر علیرضا صداقت رییس نظام پزشکی مشهد نیز با اشاره به ایثار جامعه پزشکی در دوران کرونا افزود: هماهنگی های بین بخشی در استان بار بزرگی از مشکلات شاغلین حرف سلامت را مرتفع می کند.

وی با اشاره به هماهنگی خوبی که بین دانشگاه علوم پزشکی ، دادگستری و نظام پزشکی وجود دارد گفت: با همراهی استانداری خراسان امیدواریم با همکاری سایر بخش ها خدمات شایسته ای به مردم ارائه کنیم.

در ادامه نیز یعقوب علی نظری استاندار خراسان در این دیدار ضمن سپاس از تلاش های جامعه پزشکی به خودپالایشی در درون جامعه پزشکی اشاره کرد و نقش نظام پزشکی را در این مورد موثر دانست و اظهار داشت: ما به عنوان استانداری از شما حمایت می کنیم و فعالیت شاغلان یک حرفه و صنف را خودشان مدیریت خواهند کرد.

وی با پیشنهاد تشکیل قرارگاهی با حضور نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، دادگستری، تعزیرات و سایر حوزه های مرتبط کفت با تشکیل این قرارگاه بخشی از مشکلات جامعه پزشکی در استان مرتفع خواهد شد.

استاندار خراسان استفاده از مولد زایی را راهی برای اتمام پروژه های سلامت در استان خراسان رضوی عنوان  و از تلاش های موثر جامعه پزشکی در دوران کرونا یاد کرد.

 

فریبا خان احمدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.