شنبه، 8 اردیبهشت 1403

گلایه ادامه دار ماماهای کشور در اعتراض به تضعیف جایگاه این رشته

  • 07 آذر 1402
  • 14:49
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
گلایه ادامه دار ماماهای کشور در اعتراض به تضعیف جایگاه این رشته
جمعی از ماماهای کشور در اعتراض به تضعیف جایگاه این رشته در بحث بهداشت و سلامت خانواده؛ مقابل ساختمان وزارت بهداشت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛ جمعی از اساتید، دانشجویان و ماماهای شاغل در حوزه های درمان و بهداشت روز سه شنبه مقابل ساختمان وزارت بهداشت تجمع کردند و خواستار پیگیری مطالبات خود شدند که از جمله می‌توان به رفع تعارض منافع جاری در برخی مواد قانون جوانی جمعیت و همچنین جلوگیری از تضعیف جایگاه مامایی در همه سطوح از جمله کاهش زایمان طبیعی اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، این چندمین بار است که ماماها در اعتراض به عملکرد مسئولین وزارت بهداشت در هشدار به خطرات پیش روی جمعیت متعاقب تضعیف مامایی، دست به تجمع زده‌اند.اعتراض جمعیت مامایی کشور به عدم اجرای ماده ٤٩، ٤٦، و ٥٠ قانون جوانی جمعیت و تغییر نام ماما به مراقب ماما در شبکه بهداشت است. همچنین دانشجویان مامایی شرکت کننده نیز با در دست داشتن بنرهایی ازعدم اجرای عدالت آموزشی و اسف بار بودن شرایط بخش‌ها و نداشتن دفاتر مستقل آموزشی مامایی در بیمارستان اعتراض خود را اعلام داشتند.

در واقع، پرسش ماماها این است که چرا وزارت بهداشت به جای تقویت و استفاده بهینه از پتانسیل‌های این رشته در اجرایی شدن قوانین جمعیتی و ایجاد تشکیلات جمعیتی در زیرمجموعه مامایی و بهداشت باروری، دست به حذف مامایی در سطح مدیریت زده است.
 

 

فریبا خان احمدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.