شنبه، 8 اردیبهشت 1403

بیانیه شورای عالی نظام پزشکی در پرهیز از سهل‌انگاری و ایجاد اختلال در ساختار آموزش پزشکی

بیانیه شورای عالی نظام پزشکی در  پرهیز از سهل‌انگاری و ایجاد اختلال در ساختار آموزش پزشکی
حداقل انتظار از شخصیت‌های حاضر در مسندهای رفیع تصمیم سازی وتصمیم‌گیری، شناخت و مراقبت صحیح از آن جایگاه، آگاهی و سنجیده بودن سخن و بررسی همه‌جانبه موضوعات در مشورت با متولیان و حرفه‌مندان مرتبط است.

شورایی عالی سازمان نظام پزشکی در واکنش به سخنان نسنجیده یکی از مدیران نهادهای تقنینی بیانیه ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیاتِ إِن كُنتُمْ تَعْقِلُونَ (حدید17 )

        دانش پزشکی در ایران دیرپای است و پیشرو؛ و در طی روزگاران، مسیر رشد و بالندگی خود را جهت بهره‌وری بیشتر به درستی یافته و بر این مبنا متناسب با شاخص‌های توسعه در زمینه ارتقاء سلامت و طول عمر، رشدی روزافزون و حیرت‌آور را تجربه کرده است. چارچوب مستقر در آموزش و پرورش دانش‌آموختگان پزشکی سال‌هاست که از آزمون و خطاهای متعدد با موفقیت برآمده و اکنون روشمند و افتخارآمیز، افقی روشن را به نمایش درمی‌آورد.

 اخیراً به نادرستی، در صفحه‌ی سیما شاهد اظهار نظری عجیب از سوی احدی از مدیران یکی از نهادهای تقنینی بودیم که ؛ "پذیرش دانشجوی تخصصی پزشکی را به یکباره از مقطع دیپلم یا لیسانس "ممکن دانست.

  شورای عالی نظام پزشکی علاوه بر نقد شناختی و فنی و تعارضات قانونی این موضوع، تاکید دارد که حداقل انتظار از شخصیت‌های حاضر در مسندهای رفیع تصمیم سازی وتصمیم‌گیری، شناخت و مراقبت صحیح از آن جایگاه، آگاهی و سنجیده بودن سخن و بررسی همه‌جانبه موضوعات در مشورت با متولیان و حرفه‌مندان مرتبط است.  منطبق بر قانون این امور، نخست بایستی در محافل علمی و کارشناسی نهادهای ذی­ربط  به بوته بحث و نقد درآید. نگرانی آن است که اظهار نظر های غیرمتعارف به ویژه از کرسی‌های رسمی کشور، ممکن است توقعات و مطالبات غیرعلمی ایجاد نماید.

شورای عالی نظام پزشکی ضمن تحذیر از اظهارنظرهای شتابزده و فاقد توجیه علمی و کارشناسی، آمادگی خود را برای تبادل نظر فنی و آگاهانه به‌منظور اتخاذ تصمیمات خردمندانه در جهت حفظ شأن و جایگاه پزشکی، حفظ سلامت مردم و نظام سلامت کشور اعلام می‌دارد و با اعتقاد به تضارب آراء و  تعامل تمام نهادها، امیدوار است که این همکاری‌ها منجر به بهبود چشمگیر در ارائه خدمات شایسته به مردم و تقویت سیستم بهداشت و درمان کشور گردد.

 

                                                                                                                    شورایعالی

                                                                                                                 سازمان نظام پزشکی

 

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.