شنبه، 8 اردیبهشت 1403

مصوبات سی و نهمین جلسه شورای عالی دوره هشتم

مصوبات سی و نهمین جلسه شورای عالی دوره هشتم
مصوبات سی و نهمین جلسه شورای عالی دوره هشتم روز پنج شنبه مورخ 25/08/1402 به شرح زیر است:

مصوبه(1)

با توجه به حضور دبیر محترم شورایعالی بیمه سلامت و مذاکرات صورت گرفته، با پیشنهاد کمیسیون تعرفه و بیمه در خصوص تعرفه خدمات تشخیصی،درمانی و دارویی برای سال 1403 با لحاظ شرایط ذیل موافقت گردید:

1- اجرای بی‌کم و کاست کتاب CPT،حذف هشتک از کدهای 7 و 8 و 9.

2- معاونت فنی و نظارت سازمان ظرف یک ماه آینده نسبت به اعلام قیمت تمام شده اجزای تعرفه اقدام نماید.

3- سازمان پی‌گیری‌های لازم جهت حذف کمیته‌های استانی تعدیل تعرفه به عمل آورد.

4- سازمان پی‌گیری لازم جهت لحاظ سوابق خدمتی در نرخ ویزیت و ارائه هر خدمت تشخیصی و درمانی را برای تمام گروه‌های پزشکی انجام دهد.

5- سازمان مکلف است عدد سرانه سیصد هزار ریال را برای پزشک خانواده پی‌گیری نماید.

6- با توجه به عدم توجه به قیمت تمام شده در محاسبه و اعلام نرخ تعرفه‌های سالانه، سازمان موظف است نسبت به پی‌گیری قانونی این امر از طریق مراجع ذی‌صلاح از جمله مراجع نظارتی و اعلام نتیجه به شورا اقدام جدی بعمل آورد.

 
مصوبه(2)
با توجه به حضور معاون محترم درمان سازمان تامین اجتماعی و مذاکرات صورت گرفته مقرر شد کارگروهی (متشکل از آقای دکتر اسلامی(معاون درمان تامین اجتماعی) ، نماینده وزارت بهداشت( در صورت لزوم) و افراد منتخب شورای عالی شامل آقایان و خانم‌ها دکتر آدینه، دکتر تدین، دکتر خادمی، دکتر سیدمهدی، دکتر صداقت، زنده زبان ، دکتر احمدی و دکتر آذرکیش) جهت بررسی مطالب مطروحه در شورای عالی در حوزه بیمه تامین اجتماعی  و انجام مذاکرات و توافقات  تشکیل شود و نتیجه ظرف دو ماه آینده به شورای‌عالی اعلام گردد.

 

مصوبه(3)
سازمان نظام پزشکی مکلف است ظرف یک ماه جهت بازنگری قرارداد بیمه‌های پایه و ظرف مدت دو ماه نسبت به تهیه و تدوین قرارداد بیمه‌های تکمیلی با حضور ذی‌نفعان و با رعایت شرایطی از جمله عدم عدول از تعرفه مصوب هیات دولت، افزایش تعرفه از زمان تصویب، ممنوعیت هر گونه تخفیف، بررسی کسورات در کمیته مشترک با حضور سازمان نظام پزشکی و .... اقدام نماید. همچنین با توجه به قانون بودجه سال جاری ضمن تأکید بر شروط قانونی و اختصاصی، نسبت به ایجاد ضمانت پرداخت‌های منظم و به موقع، و در صورت عدم اجرای تعهدات بیمه‌ها در این زمینه، جبران و تأمین ضرر و زیان معادل نرخ اوراق مشارکت اقدام نماید.

 
مصوبه(4)
مقرر گردید هیأت رئیسه شورای عالی برای ترمیم و اصلاح کمیسیون‌های تخصصی مشورتی شورای عالی و حذف و اضافه افراد جدید ،لیست پیشنهادی را در جلسه آینده شورای عالی جهت رأی اعتماد شورا معرفی نماید.

 
مصوبه(5)
رییس کل سازمان مطابق مفاد ماده 42 قانون سازمان متبوع نسبت به تهیه اصلاحیه دستورالعمل کمیسیون‌های تخصصی مشورتی شورای عالی و ارائه به شورای عالی از مسیر طرح و بررسی در کمیسیون طرح‌ها و لوایح با حضور اعضای داوطلب شورای عالی با حق رأی اقدام و نتیجه در جلسات آینده شورای عالی مطرح گردد.

 
مصوبه(6)
مقرر شد جلسات شورای عالی حداقل دو جلسه در ماه به صورت مجازی و حضوری جهت پیگیری امور معوقه برگزار شود.

 لیست غایبین و افراد دارای تاخیر در جلسه و تعجیل در خروج از  آن، ذیل دفتر ثبت گردید.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.