شنبه، 8 اردیبهشت 1403

سهم ناچیز پزشکان متخصص کودکان از رشد و اصلاح تعرفه ها

سهم ناچیز پزشکان متخصص کودکان از رشد و اصلاح تعرفه ها
انجمن علمی پزشکان کودکان ایران پس از برگزاری انتخابات هئیت مدیره به استناد مصوبه دویست و شصت و دومین جلسه مورخ ۷/۸/۷۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و به موجب رای مورخ ۲۲/۵/۱۴۰۲ کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروانه فعالیت جدید دریافت کرد. این انتخابات با تصویب مجمع عمومی و هیأت مدیره انجمن علمی پزشکان کودکان ایران و تصویب کمیسیون انجمن‌‏های علمی وزارت بهداشت، به صورت الکترونیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛ طبق گفته دکتر مهدی سالک اردستانی، نتایج انتخابات الکترونیکی انجمن علمی پزشکان کودکان ایران که با افزایش بیش ازپنج برابری تعداد شرکت کنندگان نسبت به دوره قبل در ۲۸/۴/۱۴۰۲ برگزار شد به شرح ذیل است: 
دکتر «علی ربانی» به عنوان هیئت مدیره، دکتر «مهدی سالک اردستانی» نائب رئیس، دکتر «محمدزنوزی راد» دبیر، دکتر «علی فرجی» خزانه دار و دکتر «محمدرضا بلورساز»، دکتر «محمود حقیقت»، دکتر «رضا شروین بدو»، دکتر «امیر بهاری بندری»، دکتر «فرهاد ابوالحسن چوبدار» به عنوان اعضای هیات مدیره و نیز دکتر «علیرضا عشقی» به عنوان بازرس انجمن پزشکان کودکان ایران انتخاب شدند. 
دکتر مهدی سالک اردستانی درباره جزئیات برگزاری انتخابات اعضای هئیت مدیره انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: جلسه مجمع عمومی عادی انجمن علمی پزشکان کودکان ایران با دستور انتخابات هیات مدیره و بازرس انجمن پس از آنکه با تعداد کل اعضای پیوسته ۵۳۸ نفر و تعداد حاضرین (رای دهندگان) ۳۱۱ نفر به حد نصاب رسید و رسمیت یافت به صورت الکترونیک برگزار شد. مجمع انجمن‌های علمی وزارت بهداشت مسئولیت برگزاری انتخابات انجمن پزشکان کودکان ایرانی را بر عهده داشت. 
به گفته دکتر سالک اردستانی؛ انجمن پزشکان کودکان ایرانی از قدیمی‌ترین انجمن‌های علمی کشور است که سابقه آن به سال‌های دهه ۳۰ برمی گردد. اولین بار مرحوم جناب دکترمحمد قریب این انجمن را پایه‌گذاری کردند و سپس دکتر معظمی، دکتر سیادتی، دکتر خاتمی و دکتر منصور بهرامی ریاست انجمن را بر عهده داشتند. 
وی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در انتخابات جدید انجمن پزشکان کودکان ایران نسبت به دوره قبل بیش از پنج برابر افزایش داشت، اظهار داشت: در دوره جدید انجمن پزشکان کودکان ایران از یک سری مشوق‌ها استفاده کرد تا همکاران متخصص اطفال بیشتری عضو انجمن شوند و همین امر باعث افزایش تعداد شرکت کنندگان در انتخابات جدید شد. با این وجود، ما حدود ۵ هزار متخصص کودکان و فوق تخصص کودکان در کشور داریم ولی متاسفانه این گروه از پزشکان به علت بی‌انگیزگی در انتخابات انجمن شرکت نمی‌کنند بنابراین تلاش داریم همه متخصصین کودکان در این دوره عضو انجمن پزشکان کودکان ایران شوند تا بتوانیم با ایجاد انجمن قوی و محکم اثرگذاری بیشتری را شاهد باشیم. 
دکتر سالک اردستانی در ادامه در پاسخ به اینکه انجمن پزشکان کودکان ایران در دوره جدید چه اهداف و برنامه‌هایی را دنبال می‌کند؟ اظهار داشت: انجمن پزشکان کودکان ایران در این دوره سعی دارد جهت ارتقای سطح علمی متخصصین کودکان درباره موضوع پذیرش رزیدنت در این رشته با وزارت بهداشت مشارکت کند به گونه‌ای که وزارت بهداشت بنا به نیاز کشور رزیدنت پذیرش کند. 
وی با بیان اینکه افزایش بی‌ضابطه رزیدنت کودکان موجب بی‌انگیزگی و بی‌کاری نیروهای متخصص در این رشته می‌شود، گفت: بسیاری از رشته‌های مادر طب از جمله کودکان و داخلی در سال‌های اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفته اند. متخصین این رشته با حق ویزیت‌هایی که دریافت می‌کنند نمی‌توانند زندگی‌شان را اداره کنند. 
به گفته نائب رئیس انجمن علمی پزشکان کودکان ایران؛ پایین بودن تعرفه‌های ویزیت متخصصین کودکان موجب کاهش رغبت وبی انگیزگی داوطلبان رشته‌های تخصصی برای ورود به این رشته طب مادر شده است. 
وی با تاکید بر ارتقای معیشت پزشکان متخصص کودکان گفت: انجمن علمی پزشکان کودکان ایران در دوره جدید سعی دارد برخی مشکلات مرتبط با بی‌انگیزگی ورود داوطلبان رشته‌های تخصصی به رشته کودکان از جمله ترمیم تعرفه وعادلانه شدن تعرفه‌های ویزیت پزشکان متخصص کودکان را با تعامل وزارت بهداشت مرتفع کند. بی‌رغبتی و بی‌انگیزگی داوطلبان رشته‌های تخصصی برای ورود به رشته‌های طب مادر صدمات زیادی را به کودکان این کشور وارد می‌کند. 
دکتر سالک اردستانی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که این انجمن بدان تمرکز خواهد کرد پرداختن به مسائل علمی و برگزاری کنگره سالانه استاد دکتر محمد قریب است. همچنین از جهت اقدامات صنفی نیز تلاش داریم با وزارت بهداشت تعاملاتی بیشتری ایجاد کنیم تا در جهت ترمیم حق ویزیت پزشکان کودکان الطفات بیشتری داشته باشند. 
نائب رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران از تلاش این انجمن برای اصلاح روند تعرفه‌گذاری خدمات پزشکان متخصص اطفال خبر داد و گفت: همانطور که ویزیت پزشکان متخصص روانپزشک تعرفه مخصوصی دارد، تعرفه‌گذاری برای پزشکان متخصص کودکان نیزباید به گونه‌ای تعریف شود که وقت‌گذاری ویزیت پزشک متخصص در تعیین تعرفه در نظرگرفته شود. از طرفی متخصص‌های کودکان در حین ویزیت کودکان تمامی جوانب از جمله پایش رشد جسمی، ذهنی، کلامی را می‌سنجند و با ارائه راهنمایی‌های تغذیه‌ای از هر گونه صدمات بیشتر پیشگیری می‌کنند. با توجه به اینکه متخصص کودکان زمان زیادی را برای معاینه و گرفتن شرح حال کودک در هر بار ویزیت صرف می‌کند بنابراین در تلاش هستیم با رایزنی‌هایی که با وزارت بهداشت داریم این وقت‌گذاری در حق ویزیت پزشکان متخصص کودکان اعمال شود. اصلاح تعرفه‌های ویزیت پزشکان متخصص کودکان انگیزه‌ای برای ورود به این رشته مادر طب ایجاد می‌کند.

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.