شنبه، 8 اردیبهشت 1403

انتقادات شدید عضو شورایعالی نظام پزشکی

بدعهدی بانک ها در قبال شرکت‌های دارویی

بدعهدی بانک ها در قبال شرکت‌های دارویی
عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور با بیان اینکه واردات فوریتی زیبنده صنعت دارویی کشور نیست گفت: عدم تأمین نقدینگی،عدم پرداخت مطالبات به هنگام توسط بیمه‌ها،قیمت‌گذاری دستوری و بدعهدی بانک‌ها درقبال شرکت‌های داروسازی،از چالش‌های صنعت دارو هستند.

به گزارش فانا، دکتر یدالله سهرابی عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور در مصاحبه با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو در رابطه با هشدارهای مجلس به وزارت بهداشت نسبت به اتمام ذخیره‌های دارویی وارداتی بیماران خاص گفت: دارو یک کالای استراتژیک محسوب می‌شود و بنابراین کمبود یا نبود آن بازی با جان بیماران است.

وی با بیان اینکه مجلس نسبت به کمبود داروهای خاص وارداتی از ادبیات زنگ خطر استفاده کرده است افزود: مسئولان باید این موضوع را سرلوحه خود قرار دهند که بیماران دیردرمان و خاص و خانواده‌های آنها به جز رنج بیماری و چالش‌های مراقبت و نگهداری، نباید نگران کمبود و نبود و یا تهیه دارو باشند.

رئیس کمیسیون دارو و تجهیزات نظام پزشکی، مولفه‌های اثرگذار در زنجیره تأمین دارو را به سه بخش درون بخشی، میان بخشی و فراسازمانی تقسیم بندی کرد و گفت: تصمیمات سازمان غذا و دارو باید کنشی باشد اما متأسفانه تصمیمات، عمدتاً واکنشی هستند و به محض کمبود دارو، موبایل جامعه داروسازان به صدا در می‌آید.

سهرابی ادامه داد: بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌های بخش خصوصی، تولید و صنعت دارو و زنجیره تأمین دارو را دچار اختلال کرده است و از طرف دیگر، سازمان‌های مختلف اعم از گمرک و صنعت و معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و بانک‌های عامل باید هماهنگ باشند تا دارو به موقع به دست مصرف کننده و بیمار برسد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور تأکید کرد: سازمان غذا و دارو باید تصمیمات خود را برای تولید اقلام دارویی در داخل کشور عملی کند و اگر هم نیاز به واردات مواد اولیه است باید قبل از کمبود، طی یک برنامه مدون و منظم، سفارش تولید ماده اولیه را به شرکت‌ها ارائه دهد.

وی با بیان اینکه واردات فوریتی زیبنده صنعت دارویی کشور نیست و این صنعت را متحمل هزینه‌های زیادی خواهد کرد گفت: عدم تأمین نقدینگی، عدم تأمین ارز مناسب، عدم پرداخت مطالبات به هنگام توسط بیمه‌ها، قیمت گذاری دستوری و بدعهدی بانک‌ها در قبال شرکت‌های داروسازی، از جمله چالش‌های صنعت دارو و عوامل کمبود داروهای خاص در کشور شده است.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.