شنبه، 8 اردیبهشت 1403

گزارش های رئیس شورایعالی و رئیس مجمع سازمان در مجمع عمومی

گزارش های رئیس شورایعالی و رئیس مجمع سازمان در مجمع عمومی
پیش از برگزاری انتخابات مجمع سازمان، دکتر جعفری نمین و دکتر انصاری مود روسای دوره قبل شورایعالی و مجمع عمومی سخنانی ایراد کردند که گزیده آن را در زیر می خوانید

دکتر جعفری نمین در  سخنانی کوتاه در مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: گزارش فعالیت هیات رئیسه شورایعالی سازمان در کتابچه منتشر شده به صورت مفصل وجود دارد که شامل شرح مذاکرات و مصوبه ها و پیگیری های شورای عالی است. لذا بنده در این جلسه گزارشی نخواهم داد. فقط حضور پیدا کردم تا تشکر قلبی خود را از تک تک اعضای مجمع عمومی، اعضای محترم شورای عالی و معاونین محترم سازمان و ریاست کل سازمان که در این دو سال یار هیات رئیسه شورایعالی بودند، تشکر می کنم. هیات رئیسه و اعضای شورای عالی در دو سالی که گذشت، شرایط پرتنشی را گذراندند که همزمان با کرونا و وقایع سال گذشته بود. اما توانستند به نحو احسن وضعیت را مدیریت کنند که مشکلی برای اعضای سازمان پیش نیاید. برای اعضای جدید هیات رئیسه منتخب جامعه پزشکی آرزوی موفقیت و توفیق دارم.

همچنین دکتر محمدحسین انصاری مود در مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با ذکر اینکه  قصد سخنرانی ندارد اما قصد بازگویی برخی نکات را دارد کفت:  متاسفانه محدودیت های قانونی برای عملکرد ما بسیار زیاد هستند و قدرت اجرایی برعکس بسیار اندک است. تفسیر مسائل فراوان و در نتیجه هجمه ها به هیات رئیسه مجمع بسیار  است. اما باید از اتفاق نظر و همسویی و نگرش مثبتی که در کلیت هیات رئیسه بود تشکر کن و جا دارد که از دکتر رئیس زاده رییس کل سازمان بخاطر مساعی فراوان تشکر کنم.
دکتر انصاری گفت : من به عنوان نماینده مجمع در تمام جلسات شورای عالی حضور داشتم و حتی یک جلسه غیبت نداشتم. این به خاطر مسئولیتی بود که پذیرفتم تا بازتاب مسائل مجمع عمومی را در شورای عالی داشته باشم و  در این خصوص صحبت ها و چالش های زیادی داشتم. ما پایبند آیین نامه و قانونی هستیم که مصوب مجلس شورای اسلامی و مورد تایید شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت است و قانون را نمی توانیم نادیده بگیریم و یل از آن عبور کنیم. اگر قدرتی به ما تفویض می شود با اتکا به اجرای این قانون است.
ما نامه ای با امضای 236 نفر درخصوص کمیسیون صلاحیت های حرفه ای به وزیر بهداشت دادیم و با ایشان ملاقات کردیم و مساله را بازگو کردیم. این ملاقات ها بی اثر نیست و باعث شد بازرسی کل کشور به این قضیه ورود کند. اما در کل مجمع سازمان نظام پزشکی اختیار کمی دارد.
  دکتر انصاری با اشاره به برخی نوشته ها در فضای مجازی گفت؛ ما آمدیم تا با اتکا به همین قانون و ظرفیت های خاموشی که دارد پویا باشیم و جامعه خود را متحول کنیم. ما نگرش سیاسی نداریم چرا که زمانی که سازمان با نگرش سیاسی مواجه می شود، سیر نزولی خواهد داشت. ما در سازمان قدمی بزرگ برداشتیم و با کمک شورای عالی دفتر مطالعات استراتژیک سازمان را در محل مجمع عمومی ایجاد کردیم. در شهریورماه این مساله در فضای مجازی مطرح شد که دوستان نظرات و پیشنهادت خود را بدهند. افسوس که فقط یک نفر با دید نقادانه در این حوزه ورود کرد. چرا باید این گونه باشد؟

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.