شنبه، 8 اردیبهشت 1403

درخواست رئیس کل سازمان نظام پزشکی از دستگاه دیپلماسی کشور:

شرایط حضور کادر سلامت و برپایی بیمارستان صحرایی را در اطراف غزه فراهم کنید

 شرایط حضور کادر سلامت و برپایی بیمارستان صحرایی را در اطراف غزه فراهم کنید
رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به راه اندازی حمام خون رژیم صهیونیستی در غزه از دستگاه دیپلماسی کشور درخواست کرد؛ هرچه سریع تر شرایط حضور کادر سلامت و زمینه های برپایی بیمارستان های صحرایی در مصر و اردان را فراهم کنند تا کادر درمانی بتوانند به کمک رسانی و درمان مجروحان بپردازند و جلوی این فاجعه عظیم بشری گرفته شود.

در ادامه حملات رژیم اشغالگر قدس به غیرنظامیان و مراکز درمانی غزه؛ پزشکان، پرستاران، کادر بهداشت و درمان، اساتید دانشگاه، دانشجویان، بسیج جامعه پزشکی،روحانیت و همچنین امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور صبح روز چهارشنبه با تجمع در میدان فلسطین ضمن اعلام حمایت از مردم فلسطین، نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم  کردند همچین تعداد زیادی از اعضای کادر درمان شامل پزشکان، پرستاران و متخصصان ایران از آمادگی خود برای امدادرسانی به مردم غزه خبر دادند.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛ رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به راه اندازی حمام خون رژیم صهیونیستی در غزه از دستگاه دیپلماسی کشور درخواست کرد؛ هرچه سریع تر شرایط حضور کادر سلامت و زمینه های برپایی بیمارستان های صحرایی در مصر و اردان را فراهم کنند تا کادر درمانی بتوانند به کمک رسانی و درمان مجروحان بپردازند و جلوی این فاجعه عظیم بشری گرفته شود.

دکتر محمد رئیس زاده در اجتماع شاغلین حرف سلامت و کادر درمان در محکومیت حمله نظامیان صهیونیستی به کادر درمان و امدادگران فلسطینی ضمن تسلیت شهادت مردم غزه در بمباران بیمارستان المعمدانی از سوی رژیم غاصب صهیونیستی در ادامه صحبت هایش از وزارت امور خارجه درخواست کرد زمینه حضور کادر درمان و نیروهای های امدادی را در غزه مصر و اردن فراهم کنند.

وی با اشاره به قتل عام هزارن نفر در غزه از جمله زنان باردار و کودکان و امکانات محدود درمانی و انجام عمل های جراحی بدون بیهوشی در کف خیابان گفت: اوضاع بهداشت و درمان در غزه فروپاشیده واز کنترل خارج شده است. حجم بالای اجساد از توان مدیریت خارج است و بیش از ۵۰ هزار زن باردار در این ایام نیاز به مراقبت مامایی دارند و بیش از ۵۰۰۰ نفر از آنها در همین روزها باید فارغ شوند.  در خیابان‌ها بدون بیهوشی عمل جراحی می‌کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه کادر درمان کشور آمادگی دارد در موکب ها و مراکز درمان ایفای نقش کنند، عنوان کرد: همکاران ما در بهداشت و درمان غزه ده‌ها روز است که خواب و خوراک نداشتند و در حال درمان، خبر شهادت عزیزان‌شان را به آنها می‌دهند. آیا اینها جای سوال برای مردم آزاده دنیا باقی گذاشته است؟ آیا این همه سوابق تاریخی برای جهان اسلام کافی نیست؟ قوم صهیونیست سه اعتقاد دارند که با جان کثیف آنها عجین است؛ فکر می‌کنند قوم برگزیده خدا هستند و هر کاری را مجاز هستند انجام دهند. اعتقاد بعدی این است که رکوددار اشغالگری در طول تاریخ هستند اما تنها اشغال‌گرانی هستند که قربانی‌اند و اعتقاد سوم‌شان این است که غیر یهود بشر نیستند و این را در پروتکل‌های خود آورده‌اند.

وی افزود: تقدیر ما این است که در این روزگار زنده باشیم و با چشمان بهت‌زده مردم دنیا، قومی وحشی و درنده‌خو و خالی از هر ارزش انسانی در غزه مظلوم و مقاوم حمام خون به راه ‌اندازند و بیمارستان را تبدیل به گورستان کند و کشتار فاجعه بار دیر یاسین در سال ۱۹۴۸ میلادی را زنده کنند.

دکتر رئیس زاده در سخنرانی خود در تجمع کادر درمان و امدادگران جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: امروز گویا امتحان تشنگی با فلسطین است و دریا را بستند اما دریا با فلسطین است. امروز خورشید در آسمان غزه بر سر و دست و پای قطع شده کودکان و پیکر خونین مادران می‌تابد. امروز اشک و آه و بغض ما از جنس روز شهادت حاج قاسم سلیمانی است. جهان امروز با پدیده‌ای فراتر از نسل کشی روبرو شده است. شب قبل همه آنچه که سال‌ها به عنوان حقوق بشر انسان‌گرای غرب بر توحش غربی‌ها نقاب زده بود، کنار زده شد.

وی تاکید کرد: فاجعه بزرگتر این است که هنوز عده‌ای در خواب خرگوشی خود در توهمات هستند و می‌پرسند چرا در لانه زنبور انگشت کردند؟ لانه زنبور در قلب دنیای اسلام چه می‌کند؟ گفته‌اند که آیا بمباران بیمارستان کار رژیم صهیونیستی بوده است؟ مگر به اذعان مقامات بهداشت و درمان فلسطین در طول ۱۰ روز گذشته بیمارستان الشفا و ... بمباران و تخریب نشده است؟ مگر رژیم صهیونیستی ضرب‌العجل تخلیه بیمارستان نداد؟ مگر نخواست پزشکان بدون مرز آن منطقه را ترک کنند؟ این همه جنایت آیا جای سوالی برای جنایت بزرگ شب گذشته می‌گذارد؟

دکتر رئیس زاده گفت: این واقعیت تاریخی که این قوم درنده باید در محیطی جدا محصور شوند را اروپا و آمریکا زودتر از همه فهمیدند و ۷۰ سال قبل فهمیدند که این قوم غاصب باید در جایی دور از اروپا باشند. جنایت بی‌مرز، مقاومت بی‌مرز و حمایت بی‌مرز می‌خواهد.

وی با تاکید بر اهمیت کنشگری در عرصه جهانی، گفت: ما کادر بهداشت و درمان باید به وظیفه خود عمل کنیم و قدرت روایت مهم است. با قومی که نه منطق قدرت را می‌فهمد و نه قدرت منطق، باید با زبان زور بی‌حساب و قدرت صحبت کرد.   نباید از هیمنه پوشالی این رژیم بترسیم. برادران ما که در غزه به شهادت می‌رسند ضرر نکردند.

 

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.