شنبه، 8 اردیبهشت 1403

رئیس کل نظام پزشکی پیشنهاد داد

گردشگری سلامت را ملی کنید

گردشگری سلامت را ملی کنید
نشست تخصصی کمیته راهبری گردشگری سلامت استان تهران، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران و مسئول گردشگری سلامت وزارت بهداشت برگزار شد.

در این جلسه دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: گردشگری نیاز مخم امروز حوزه سلامت ما است.

وی، در این جلسه موضوعاتی نهم در این حوزه را مورد تاکید قرار داد که از آن جمله می‌توان به تعیین دقیق هزینه تمام شده درمان بیماران خارجی، ضرورت پیگیری‌های پس از درمان بیماران خارجی، مهیا کردن امکان استفاده بیماران خارجی از بیمه، نظارت دقیق بر فرایندهای پذیرش و درمان بیماران خارجی و حذف کامل واسطه‌های غیرمجاز و غیر رسمی در مسیر جذب تا درمان این گروه از بیماران اشاره کرد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران یادآور شد: توجه به این موارد و اهتمام برای انجام آن ها می‌تواند بستر مناسبی برای حوزه گردشگری سلامت کشور فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه نظام سلامت، کادر درمان و بیمارستان‌های کشورمان خدمات خوب و با کیفیت در حوزه گردشگری سلامت ارائه می‌دهند پیشنهاد داد که گردشگری سلامت امری ملی شود و در  این راستا ایجاد کارگروه‌هایی در این زمینه را ضروری برشمرد.

در این جلسه علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در نشست تخصصی کمیته راهبری گردشگری سلامت استان تهران، شکل گیری شورای راهبری گردشگری سلامت استان تهران با حضور اجزا و کنشگران مختلف را باعث ایجاد گفتمان بین بخشی عنوان کرد و با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالای کشور و استان تهران در حوزه سلامت، گفت: استان تهران دارای هفت دانشگاه بزرگ، ۳۴ درصد تخت‌های بیمارستانی و ۴۴ درصد نیروی تخصصی درمانی کشور است، بنابراین می‌تواند نقش پیشقراولی در کشور داشته باشد.

وی، وجود بازارهای پنهان و غیر رسمی و غیرقانونی را باعث عدم امکان رشد بازارهای رسمی گردشگری سلامت برشمرد و بر حذف مبادی غیرقانونی و غیررسمی در این حوزه تاکید کرد.

زالی با اشاره به چند بعدی بودن گردشگری سلامت، بخش درمان را فقط یکی از ابعاد آن دانست و یادآور شد: سایر ابعاد باید توسط سایر بخش‌ها مدیریت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به ضرورت تعرفه گذاری خدمات درمانی بیماران خارجی، افزود: بیماران خارجی باید بتوانند از کشور خود از طریق سایت بیمارستان‌ها هزینه خدمات درمانی مورد نیاز خود را به صورت شفاف مشاهده کنند و سپس به انتخاب بپردازند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.