شنبه، 8 اردیبهشت 1403

ارزش واقعی خدمات پزشکی باید مشخص شود

ارزش واقعی خدمات پزشکی باید مشخص شود
رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی کشور تاکید کرد: ارزش واقعی خدمات پزشکی باید مشخص شود.

دکتر محمد حسین انصاری مود در گفت و گو با ایسنا، گفت: شرایط مساعدی برای نگهداری پزشکان متخصص در کشور و به دنبال آن در خراسان شمالی نداریم که این امر ریشه در مسائل مختلفی دارد که این عوامل سبب می شوند تا پزشکان خود را از دست دهیم.

وی اظهار کرد: جامعه پزشکی ما دچار مشکلات معیشتی هستند و باید برای رفع این مشکلات توجه ویژه ای شود و باید ارزش واقعی خدمات پزشکی مشخص شود.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی خراسان شمالی افزود: بیمه ها باید در پرداخت ارزش واقعی خدمات همت بگمارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ درصد از هزینه های درمان توسط بیمه ها و ۷۰ درصد توسط مردم و به صورت آزاد پرداخت می شود.

دکتر انصاری مود تصریح کرد: از سوی دیگر سازمان های بیمه گر به تعهدات خود به درستی عمل نمی کنند و پرداختی ها به روز انجام نمی شود، به طوری که گاهی اوقات تا شش ماه هم طول می کشد.

وی تاکید کرد: به طور کلی باید درصد مناسبی از تولید ناخالص ملی به امر بهداشت و درمان اختصاص باید که این درصد هم اکنون در سطح منطقه ای بسیار پایین است و در کشورهای همجوار درصد مناسبی از تولید ناخالص ملی صرف بهداشت و درمان می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هجمه هایی به پزشکان می شود چه از باب مسائل اجتماعی، چه از باب مالیات و ... که این امر زمینه نارضایتی جمع کثیری از پزشکان متخصص را به وجود می آورد.

وی گفت: تعرفه های پزشکی در همه سطوح ناعادلانه است و این ناعادلانه بودن طوری شده که همکاران پزشکی رغبتی برای انجام عمل های جراحی غیراورژانس نداشته باشد، هرچند که وظایف همکاران ما ایجاب می کند که باید در هر شرایطی خدمات را ارائه کنند.

رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: در استانی همچون خراسان شمالی زمانی که یک بیمارستان خصوصی وجود نداشته باشد یک جراح مغز و اعصاب و ... رغبتی برای ماندن ندارند و از این استان می روند.

وی تاکید کرد: باید امکاناتی همچون بیمارستان های خصوصی در این استان ایجاد شود تا پزشکان متخصص بتوانند خدمت ارائه دهند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.