چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403

جلسه شورای راهبری تعرفه و قیمت تمام شده در سازمان نظام پزشکی برگزار شد

جلسه شورای راهبری تعرفه و قیمت تمام شده در سازمان نظام پزشکی برگزار شد
جلسه شورای راهبری تعرفه و قیمت تمام شده خدمات با حضور معاون فنی و نظارت سازمان، رئیس مرکز تحقیقات عدالت در سلامت، مدیران، نمایندگان و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان تامین اجتماعی، مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت، سازمان خدمات درمانی بیمه نیروهای مسلح، سازمان بیمه سلامت ایران، دبیرخانه شورای عالی بیمه و ... 22 مرداد در سالن اجتماعات سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در این جلسه کارشناسان سازمان تامین اجتماعی گزارش مربوط به سامانه محاسبه قیمت تمام شده خدمات در حوزه بهداشت و درمان مراکز ملکی سازمان را ارائه کردند، سپس درباره جزئیات محاسبه قیمت تمام شده و استاندارد ویزیت پزشکان عمومی و متخصص در بخش های عمومی غیر دولتی، خصوصی و دولتی اشاره شد. 

دکتر مهری حجت دوست معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: با توجه به دعوت از مراکز تحقیقاتی و پروپوزال‌هایی که به معاونت رسیده است، کلیه پروپوزال‌ها در شورای راهبری مطرح شده و نظرات خبرگان در خصوص تکمیل یا اصلاح پروپوزال ارایه می شود و سپس در خصوص اولویت بندی و انجام پروپوزال های تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد.

دکتر مهرابی بهار دبیر جلسه شورای راهبری تعرفه و قیمت تمام شده درباره جزئیات برگزاری این جلسه گفت: هدف از جلسات شورای راهبری برخورد کاملا علمی و پژوهشی با مطالعات زیرساختی است که سیاستگذاری و کارشناسی حوزه اقتصاد سلامت را میسر می کنند و قیمت تمام شده یکی از مهم‌ترین این مطالعات محسوب می‌شود و نداشتن پیش فرض از سوی کارشناسان برای برخورد علمی به طور کامل لازم است.

 همچنین در ادامه این جلسه دکتر اولیایی منش رئیس مرکز تحقیقات عدالت در سلامت با نامناسب خواندن فضای فعلی تعرفه ای خدمات سلامت اظهارداشت: در شرایط فعلی پزشکان در بخش دولتی و خصوصی بصورت دو شیفته کار می کنند تا درآمدشان به حداقل های زندگی نزدیک باشد.

وی درباره گزارش ارائه شده از سوی سازمان تامین اجتماعی گفت: واقعیت این است ما به مطالعات پایه ای و دقیق و درست نیاز داریم تا تناسب را به تعرفه های خدمات سلامت برگرداند در غیر اینصورت مردم متضرر می شوند.

دکتر اولیایی منش با اشاره به خروج پزشکان تمام وقت جغرافیایی از هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور عنوان کرد: تقریبا در هر جلسه از جلسات دانشگاه مطرح می‌شود که 10 الی 15 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی تهران از تمام وقت جغرافیایی خارج میشوند. این یک فاجعه است. در یکی از بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران از 6 فوق تخصص گوارش 4 نفرشان مهاجرت کرده اند و دو نفرشان نیز از بخش دولتی خارج شده اند. بنابراین تشکیل جلسه شورای راهبری تعرفه و قیمت تمام شده خدمات به دلیل احساس تکلیف است تا جلوی فاجعه را بگیریم.

همچنین در ادامه این جلسه معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان نظام پزشکی از مراکز تحقیقاتی مختلف درخواست پروپوزال کرده است و هدف این است نقایص احتمالی هر کدام از پروپوزال ها در جلسات شورای راهبری تعرفه و قیمت تمام شده خدمات برطرف شوند.

گفتنی است؛ در انتهای این جلسه با توجه به ابعاد پروپوزال پیشنهاد شد فراخوان پژوهشی از طریق معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در خصوص RFP سازمان انجام گیرد.

 

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.