پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403

سمینار «نقش ورزش و اخلاق در سلامت جسم و روان» در سرعین برگزار شد

استقبال جامعه پزشکی از برگزاری تورکنفرانس‌های اصلاح سبک زندگی

استقبال جامعه پزشکی از برگزاری تورکنفرانس‌های اصلاح سبک زندگی
در ادامه سلسله تورکنفرانس‌های اصلاح سبک زندگی، سمینار «نقش ورزش و اخلاق در سلامت جسم و روان»، با حضور جمعی از اعضای جامعه پزشکی کشور از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و مازندران و خانواده‌های آنان در تاریخ ۱۸ الی ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۲ در شهر سرعین استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، رئیس شورای عالی نظام پزشکی با حضور در جمع شرکت کنندگان این سمینار ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران گفت: ورزش به عنوان یک فعالیت پویا با درگیر کردن کلیه اجزا و ابعاد انسانی در تحقق تندرستی نقش مستقیم دارد و فرصت مناسبی ایجاد می‌کند تا تن و روان انسان در مواجهه با سختی‌ها و موانع و مشکلات جسمی و روانی پاسخ مناسب داشته باشد.

دکتر منصور جعفری نمین در ادامه صحبت‌هایش اظهار داشت: دنیای امروز دنیای ارتباطات، زندگی اجتماعی و روابط نزدیک گروه‌های اجتماعی است و انسان به عنوان جزء اصلی این روابط، نیازمند چهارچوب اخلاقی و رفتاری است تا زمینه ارتقاء و رشد فردی و اجتماعی وی فراهم شود.

رئیس نظام پزشکی اربیل در پایان ابراز امیدواری کردند که این نشست‌ها در پیشبرد اهداف مقدس جامعه پزشکی مثمر ثمر باشد.

همچنین دکتربابک پورقلیچ، سرپرست مرکز آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای سازمان نظام پزشکی و مسئول برگزاری این سری از برنامه‌های آموزشی که اصطلاحا بعنوان Edutainment یا سرگرم آموزی نامیده می‌شوند گفت: این سمینار که دوزادهمین برنامه آموزشی از نوع خود بوده است، همانند سمینارهای مشابه گذشته، به موضوع اصلاح سبک زندگی در جامعه پزشکی و بیان راهکارهای عملی در این گروه و نیز بیماران پرداخته و در آن انواع ورزرش‌های هوازی و بی‌هوازی و حرکات اصلاحی در افراد سالم، بیماران و زنان باردار و بایدها و نبایدهای این امر به بحث و بررسی گذاشته شد.

دکتر پورقلیچ در ادامه افزود: همچنین در این برنامه آموزشی، ضمن مرور مباحث اصولی اخلاق حرفه ای، موارد و نمونه‌های کاربردی این موضوع در فعالیت‌های حرفه‌ای و زندگی اعضای جامعه پزشکی و ضروریات آن جهت حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روانی بیمار و پزشک، توسط اساتید مبرز این رشته به حاضران ارائه گردید.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به استقبال خوب جامعه پزشکی از این تور کنفرانس ها، با حمایت مسئولان سازمان بتوان به استمرار و پربارتر شدن چنین برنامه‌هایی امید بست.

سازمان نظام پزشکی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.